۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۷۷۵۴۱
رییس تبلیغات اسلامی شیروان خبر داد؛

برگزاری مراسم عزاداری محرم در ۱۲۰ مسجد و حسینیه شیروان

رییس اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: مراسم عزاداری محرم در این شهرستان در ۱۲۰ مسجد، حسینیه و تکیه شهری و روستایی با هدایت و مدیریت روحانیان مبلغ اعزامی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محمود عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمود عزیزی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شیروان، در نشست با مسؤولان فرهنگی شهرستان، از برگزاری عزاداری محرم در ۱۲۰ مسجد، تکیه و حسینیه در شیروان خبر داد و افزود: از این تعداد 82 باب مسجد و حسینیه و 38 باب تکیه عزاداری هستند.

وی افزود: با هماهنگی انجام‌شده مراسم دهه اول محرم در تمام اماکن مذهبی توسط هیئات و با همکاری اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام عزیزی با بیان اینکه ماه محرم ماه مهم و ارزشمندی است، اضافه کرد: باید روحانیان و مبلغان و هیئت‌ها در این ماه برای معرفی شایسته و تبیین ابعاد مختلف قیام امام حسین (ع) نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا بیش از ۲۰ عنوان برنامه برای اجرا پیش‌بینی شده که ازجمله آن می‌توان به اعزام مبلغ، اقامه نماز جماعت، جلسات روضه‌خوانی، تبیین قیام عاشورا و...اشاره کرد.

حجت‌الاسلام عزیزی خاطرنشان کرد: فلسفه عزاداری‌ها درواقع شناخت مردم از قیام عاشوراست؛ به همین دلیل باید افزایش سطح کیفی عزاداری‌ها همواره در دستور کار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و عزای سیدالشهدا (ع) فضای اداری و شهری به کتیبه‌های یا حسین (ع) و یا ابوالفضل (ع) تزئین شد.

حجت‌الاسلام عزیزی افزود: سیاه‌پوشی و سیاه پوشیدن مردان بنا بر فتوای اکثر مراجع عظام مکروه است ولی برای سیدالشهدا حضرت امام حسین (ع) مستحب و سفارش شده است و به تأسی از حضرت زینب (س) انجام می‌شود که پس از بازگشت از شام محمل‌ها را سیاه‌پوش کرد تا مظلومیت اهل‌بیت (ع) را برای مردم بیان کرده و پیام عاشورا را به مردم برساند.

وی گفت: امروز سیاه پوشیدن و سیاه‌پوش کردن مساجد و کوچه و خیابان و ادارات، اعلام ایام حزن و اندوه امام حسین (ع) و ارادت شیعیان آن حضرت است./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات