۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۷۷۶۰۲
همزمان با آغاز ماه محرم؛

۱۶۰ روحانی مبلغ به مساجد بجنورد اعزام شدند

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: هم‌زمان با آغاز ماه محرم ۱۶۰ روحانی مبلغ به‌منظور برگزاری مراسم دهه اول ماه محرم به مساجد مختلف شهرستان اعزام شدند.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد، عصر امروز در حاشیه بازدید از هیئات مذهبی بجنورد، اظهار کرد: تاکنون بیش از 160 روحانی مبلغ برای دهه اول محرم در این شهرستان به مساجد شهری و روستایی و حسینیه‌ها اعزام شده‌اند.

وی افزود: اعزام روحانیان به نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان بر اساس نیازسنجی‌های از پیش انجام شده و همچنین درخواست‌های مردمی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی ادامه داد: روحانیان مبلغ از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه بومی استان به مساجد بجنورد اعزام شده‌اند تا برنامه‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) با مدیریت روحانیان در مناطق یاد شده انجام شود.

وی تصریح کرد: روحانیان مستقر در روستاها مدیران فرهنگی روستا هستند؛ ازاین‌رو برنامه‌های عزاداری ایام محرم با هماهنگی روحانیان و همکاری هیأت امنا و بسیج مساجد برگزار خواهد شد تا برنامه‌های عزاداری به دور از آسیب و بدعت باشد.

حجت‌الاسلام هدایتی از اقدام هیئات مذهبی و مساجد شهرستان بجنورد برای فضاسازی اماکن و مساجد در سطح شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: فضاسازی ویژه ایام محرم در روستاها با نظارت روحانی محل و با همکاری بسیج، هیئت امنای مساجد و اهالی روستا انجام شده است.

وی افزود: با توجه به فعال شدن و ثبت‌نام اکثریت مبلغان شبکه تبلیغ شهرستان در سامانه سجام و طبق دستورالعمل‌های ابلاغ شده، مراحل اعزام اعم از نیازسنجی، ظرفیت سنجی، تأمین، ابلاغ و اعزام، گزارش عملکرد و بررسی کیفی تبلیغ مبلغین از طریق این سامانه رصد و مدیریت می‌شود./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات