۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۷۷۶۶۷
حجت الاسلام میرزایی:

۴۲۹ موقوفه آذربایجان غربی مربوط به عزاداری امام حسین است

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: ۴۲۹ موقوفه استان مربوط به عزاداری امام حسین (ع) در ایام‌ محرم و صفر است.
آیین سنتی علم بندان محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام داود میرزایی امروز در نشست خبری به مناسبت تشریح ویژه برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در آذربایجان غربی اظهار کرد: همزمان با دهه اول ماه محرم، در ۱۷ بقعه متبرکه استان برنامه های متنوع دینی و فرهنگی در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی اجرا می شود.

وی افزود: ارومیه، خوی، سلماس، میاندوآب، چایپاره و نقده از جمله شهرستانهای مجری سوگواره بصیرت عاشورایی است. 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: ۵۳ روحانی شامل ۳۸ مبلغ اعزامی و ۱۵ مبلغ بومی، فعالیت تبلیغی در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین را در سطح بقاع متبرکه، مساجد و تکایا بر عهده دارند. 

وی ادامه داد: مبلغان افزون بر بصیرت افزایی در خصوص قیام امام حسین(ع) و امر به معروف و نهی از منکر، در قالب خیمه های معرفت که در بقاع متبرکه شاخص و سطح شهر ارومیه برپا خواهد شد، پاسخگوی سوالات دینی، مشاوره وقف و مشاوره خانواده ها خواهند بود.

حجت الاسلام میرزایی گفت: همایش لبیک یاحسین(ع)، شیرخوادگان حسینی، همایش احلی من العسل و یاوران زینبی از جمله ویژه برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی است که به ترتیب از دوم تا ۱۲ محرم برگزار می شود. 

وی با اشاره به اینکه بعد از مساجد بیشترین نیات موقوفات به عزاداری و روضه خوانی اباعبدالله الحسین(ع) و اطعام عزاداران حسینی اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان غربی ۴۲۹ موقوفه مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است. 

حجت الاسلام میرزایی گفت: ۱۰۲ موقوفه در خصوص اطعام، ۶۲ مورد مربوط به روضه خوانی و ۲۶۵ مورد در ارتباط با تعذیه داری در ایام محرم و صفر است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: موقوفه شهید آیت الله میرزا ابراهیم خویی و موقوفه فتح الله خان سرتیپ جزء موقوفات شاخص در خصوص اطعام عزادارن حسینی است.

وی تاکید کرد: سال گذشته موقوفه فتح الله خان سرتیپ با برپایی موکب روزانه ۱۲ هزار پرس غذا در بین زایران اربعین حسینی توزیع می کردند./۹۳۵/پ203/ب1

ارسال نظرات