۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۵۷۷۶۸۸
همزمان با چهارمین روز ماه محرم؛

همایش شیرخوارگان حسینی در امامزادگان شاخص خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با چهارمین روز محرم و در نخستین جمعه ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی در امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود.
همایش شیرخوارگان حسینی در مهدیه تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های ایام محرم، با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در امام زادگان شاخص استان، اظهار داشت: در سال جاری همایش شیرخوارگان حسینی در 10 امام‌زاده شاخص استان برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش شیرخوارگان حسینی در بجنورد مرکز استان همزمان با چهارمین روز محرم به‌صورت محوری در صبح روز جمعه بیست و سوم شهریورماه سال جاری در محل حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده اضافه کرد: در این همایش که به‌صورت سراسری در ساعت 9 صبح روز جمعه برگزار می‌شود حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی و حاج محمدرضا ایزدی سخنرانی و مداحی می‌کنند که به‌صورت زنده از شبکه اترک خراسان شمالی پخش می‌شود.

وی ادامه داد: همایش شیرخوارگان حسینی به‌طور همزمان در شیروان در امام‌زاده حمزه رضای شیروان، در شهرستان گرمه در امام‌زاده فخرالدین نعمت ایور، در فاروج در امام‌زاده سید جعفر سیاه دشت فاروج، در اسفراین در امام‌زاده جعفر بن موسی (ع) و در آشخانه در امام‌زاده سید ابراهیم انصار (ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده تصریح کرد: همایش شیرخوارگان حسینی مراسمی است که همه‌ساله در نخستین جمعه ماه محرم به یاد کودکان کشته‌شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان و... برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری این همایش در 5 هزار و 500 نقطه در داخل کشور و 41 کشور از جهان به‌صورت همزمان با حضور مادران و فرزندان شیرخوار آن‌ها در پاسداشت یاد و نام شیرخواره دشت نینوا حضرت علی‌اصغر (ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، گفت: هدف از برگزاری این مراسم، بیعت و اعلام آمادگی مادران برای تربیت سربازان امام زمان (عج)، رساندن پیام مظلومیت امام حسین (ع) و کودک شیرخوار کربلا حضرت علی‌اصغر (ع) به جهانیان و آشنایی آن‌ها با قیام عاشورا است./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات