۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۵۷۷۶۹۲

آخرین اقدامات کمیته صیانت از حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی تشریح شد

همزمان با برگزاری چهاردهمین نشست مدیران نهادهای حوزوی استان، آخرین اقدامات کمیته صیانت از حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی تشریح شد.
نشست هم اندیشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، چهاردهمین نشست مدیران نهادهای حوزوی آذربایجان‌شرقی امروز به میزبانی مرکز خدمات حوزه علمیه استان با دستور جلسه بررسی مشکلات معیشتی طلاب و روحانیان مدارس علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام فرجی، دادستان دادسرای ویژه روحانیت استان در ابتدای این جلسه به ارایه گزارشی از جلسات کمیته صیانت از حوزه علمیه آذربایجان شرقی ارائه کرد و سپس حمایت سایر نهادهای حوزوی را برای رفع مشکلات موجود خواستار شد.

وی با بیان این‌که همواره پیشگیری بهتر از درمان بوده است، خاطرنشان کرد: ارتقای دانش حقوقی و قضایی طلاب و روحانیان استان همواره مورد تأکید بوده است، چراکه هزینه پیشگیری در هر حال کمتر از وقوع جرائم است.

همچنین حجت الاسلام سیدابوالفضل موسوی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در سخنانی به تشریح اقدامات صورت گرفته در فصل تابستان پرداخت و گفت: برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مختلف از جمله برنامه‌های اجرا شده است.

بنابر این گزارش، تأسیس فروشگاه کالاهای مصرفی ویژه روحانیان و طلاب استان و انعقاد قرارداد با تعاونی‌های معتبر در استان از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه بود که اعضای شورا ضمن بررسی پیشنهادهای طرح شده با اصل موضوع موافقت کرده و مقرر شد این موضوع در جلسات بعدی مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

گفتنی است، این نشست با حضور مدیران حوزه علمیه برادران و خواهران آذربایجان‌شرقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و مدیر حوزه علمیه تبریز و دیگر نهادهای متولی امور روحانیت همراه بود./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات