۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۷۷۷۲۸
آیت الله مهدوی:

جنایت‌های استکبار حاصل نبود فرهنگ دینی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه دین اسلام به علت ضربه‌هایی که از اسلام خورده‌اند، گفت: اینکه استکبار جهانی هربار به یک کشور تهمت می‌زند تا به بهانه سلاح کشتار جمعی و حمایت از تروریست به آنها حمله کند حاصل فرهنگ متوحشانه و غیردینی و غیرعاقلانه آنها است.
مجمع مبلغان و روحانیون اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امشب در هیأت فداییان حسین(ع) در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان، با بیان اینکه اختلاف طبقاتی افراد بر دو صورت است، یکی در زمینه مسائل اقتصادی و دیگر در زمینه مباحث اعتقادی و دینی، گفت: امروزه بعضی پیدا شده‌اند در سرتاسر جهان، برای اینکه مرید جمع کنند مدعی هستند تمام ادیان درست می‌گویند و ما همه ادیان را قبول داریم، در حقیقت مدعی هستند همه تفکرها راجع به خداشناسی درست است، این موضوع یک اشتباه بزرگ است که افراد برای جمع کردن مرید به آن دامن می‌زنند.

وی در ادامه افزود: بعضی می‌گویند صراط‌های مستقیم، که این یک اشتباه دیگر است، چرا که مسیرهای مستقیم نداریم و تنها یک مسیر مستقیم وجود دارد و حق یکی بیشتر نیست، قرآن می‌فرماید حق و مسیر حق یکی است و نباید از راه‌های انحرافی پیروی کنید، زمانی یکی از منحرفین که در انگلیس زندگی می‌کند از صراط‌های مستقیم صحبت می‌کرد و به مردم القا می‌کرد چندین صراط مستقیم وجود دارد، علت هم این بود خودش صراط مستقیم را قبول نداشت.

توطئه دشمنان علیه اسلام به علت ضربه‌هایی است که از دین خورده‌اند

آیت الله مهدوی با اشاره به ضربه‌هایی که دشمنان از دین اسلام خورده‌اند، اظهار کرد: آنها تلاش می‌کنند از هر موضوعی علیه دین ما توطئه کنند و علیه ما استفاده کنند، شاهد هستیم که همین دشمنان عمدتا خارج نشین اعتراضات به حق مردمی را تبدیل به اغتشاش و آشوب می‌کنند تا علیه انقلاب اسلامی کاری کرده باشند. این توطئه‌ها حاصل بی‌تقوایی و بی‌عقلی و فرهنگ غلط آنها است که همواره به دنبال توطئه علیه دیگران هستند.

امام جمعه موقت اصفهان، اتحاد در فکر را یکی از لوازم و مسائل مهم در تجمعات دینی برشمرد و خاطرنشان کرد: این اتحاد در فکر همان چیزی است که ائمه معصومین(ع) برای انتقال دین به ما به کار بردند، اگر این دین به ما منتقل نشده بود ما هم مثل کشورهای بی‌دین شده بودیم و مشغول قتل و غارت و توطئه در دیگر کشورها بودیم، اما آنها که دین را به ما منتقل کردند به ما آموزش دادند هرگز اهل ظلم نباشیم حتی اگر به اندازه گرفتن غذا از دهان یک مورچه باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان در ادامه تصریح کرد: اینکه استکبار جهانی هربار به یک کشور تهمت می‌زند تا به بهانه سلاح کشتار جمعی و حمایت از تروریست به آنها حمله کند و منابع آنها را غارت کرده و مردمشان را به خاک و خون بکشد حاصل فرهنگ متوحشانه و غیردینی و غیرعاقلانه آنها است، ما فرهنگ متعالی و برجسته دینی داریم که موجب ثبات و صلح در جهان می‌شود.

انسان بدون تکلف به رشد و کمال نمی‌رسد

وی رشد انسان را حاصل حرکت اختیاری او ذکر کرد و گفت: انسان به تکوین نمی‌تواند به رشد برسد بلکه حرکت اختیاری او را به رشد و کمال خواهند رساند، اگر قرار باشد انسان هیچ تکلیفی را عهدن‌دار نشود و هیچ مسؤولیتی در زندگی نداشته باشد نمی‌تواند رشد کند و نمی‌تواند به موفقیت و کمال در مسیر زندگی برسد، به همین دلیل است که به ما دستور داده شده در شناخت دین حق و عمل صالح از دیگران سبقت بگیریم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود نشانه‌های روشن و واضح برای شناخت مسیر حق و دین، اظهار کرد: اینکه دستور داده شده در قرآن کریم که انسان باید سبقت به خیر داشته باشد برای این است که این موضوع آثار فردی و اجتماعی بسیاری دارد، کسی که سبقت به خیر بگیرد موقع ظهور در کنار امام زمان قرار خواهد گرفت، این مهمترین عاقبتی است که برای سبقت گیرندگان در خیر وعده داده شده است./1304/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات