۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۵۷۷۸۷۳
آيت الله نمازي:

صندلي رياست وفا ندارد

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: نگاه ما در نظام سياسي اسلام بايد نگاه صحيح باشد و متوجه باشيم كه صندلي رياست صفا و وفا ندارد، يك روز هست و روز ديگر اثري از آن نيست.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي پيش از ظهر امروز در مراسم معارفه فرماندار كاشان با تقدير از فرماندار جديد براي قبول مسؤوليت و تقدير از زحمات فرماندار سابق كاشان و با اشاره به اينكه دنيا محل وصل و فصل است، گفت: اين بي اعتباري دنيا است كه انسان ها به هم مي رسند و به هم وصل مي شوند و با يكديگر رفيق و مأنوس مي شوند اما تغيير زمان آنها را از يكديگر جدا مي كند.

وي با اشاره به اينكه دنيا ثبات ندارد و دائما درحال تغيير و تحول است، افزود: از تغيير و تحولات دنيا اينگونه نتيجه گرفته مي شود كه از ابتدا دنيا وجود نداشته است چرا كه اگر دنيا از ابتدا وجود داشت نيازي به خلق شدن نداشت.

آيت الله نمازي تغيير و تحولات را داراي رمز و راز و اسرار دانست و اظهار داشت: معلم اصلي خدا و پرورش دهنده انسانها از خامي به پختگي و ضعف به قوت و از جهل به علم است، از اين رو خداوند در گذر ايام و تغيير و تحولات دنيا درس هايي به بندگان خودش مي دهد.

وي افزود: تغيير و تحولات در مناصب سياسي و اجرايي براي ما درس است تا متوجه باشيم هيچ چيزي در دنيا سرجاي خودش باقي نمی ماند و همه چيز متغير است و نبايد به چيزهايي كه دائما در حال تغيير و تحول است دلبستگي داشت.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: اين سمت و منصب ها نبايد درطبيعت و معنويت و اخلاق و رفتار ما تأثيري داشته باشد بلكه بايد به گونه اي زندگي كنيم كه اگر روزي پست و مقام از ما گرفته شود كمبودي را احساس نكنيم.

وي افزود: انسانهاي وارسته و تربيت شده و به كمال معنوي رسيده هيچگاه به دنبال پست و مقام دنيا نيستند مگر اينكه برايشان تكليف شده باشد، از اين رو وقتي ولايت غاصبانه تصرف شد اميرمومنان خانه نشين شد اما ولايت چه در خانه باشد و چه در ميدان باشد در هر دو صورت ولي خدا است.

آيت الله نمازي گفت: در نظام جمهوري اسلامي آنهايي كه منصب مي پذيرند يا بايد عاشق باشند و يا نا آگاه باشند، آنهايي كه عاشق هستند مانند شهدا كه فارغ التحصيلان صحراي كربلا هستند براي خدمت به اسلام و كشور و نظام مي آيند.

وي ادامه داد: آنهايي هم كه به دنبال پست و مقام منصب هستند نا آگاه هستند چرا كه پست و مقام ها و رياست ادامه دار نيست، امروز در اختيار اين و روز ديگر در اختيار ديگري است، از اين رو نگاه ما در نظام سياسي اسلام بايد نگاه صحيح باشد و متوجه باشيم كه صندلي رياست صفا و وفايي ندارد يك روز هست و روز ديگر اثري از آن نيست.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه خلأ كادر سازي مديران در دانشگاه ولايت را يادآور شد و بر تعليم و تربيت كادرهاي مديريتي كشور در دانشگاه ولايت تأكيد كرد.

به گفته وي، يكي از مسائلي كه خداوند در قرآن و اميرمومنان(ع) در نهج البلاغه به آن تأكيد كرده است حب دنيا است و حب دنيا انسان را متضرر مي كند و ضرر و زيان دنيا قابل جبران نيست.

آيت الله نمازي گفت: اگر نگاه كادرهاي مديريتي در نظام جمهوري اسلامي ايران به پست و منصب ها نگاه دنيايي باشد ضرر كرده اند اما اگر نگاه خدمت به كشور و نظام و انقلاب و مكتب اهل بيت(ع) باشد حتي اگر دوره خدمت كوتاه و يكساله هم باشد سود برده اند.

نماينده ولي فقيه در كاشان ابراز اميداواري كرد اسراري را كه خداوند در نظام آفريش قرار داده است بتوانيم كشف كنيم و در مسير اسلام ناب و اسلام حقيقي هزينه كنيم.

علي اكبر مرتضايي معاون استاندار و فرماندار ويژه جديد كاشان نيز گفت: به مردم منطقه كاشان بزرگ تعلق خاطر دارم و خدا سپاسگزارم كه فرصتي پيش آمد تا در خدمت مردم مومن و متدين و شريف كاشان باشم و در اين مسير از هدايت ها و رهنمودهاي نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان استفاده خواهم كرد.

وي افزود: با توجه به وضعيت حاكم برمنطقه و كشور با همكاري تمامي دستگاه هاي اجرايي شهرستان كاشان تمام سعي و تلاش خود را به كار خواهم گرفت تا بتوانم آنچه را كه در شأن مردم شريف و مومن كاشان است برايشان انجام وظيفه كنم./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
کامران
Iran, Islamic Republic of
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
عبد النبی نمازی در س اول از قلم افتاده است.
0
0