۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۵۷۷۸۷۴
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

اخلاق و سیره حسینی سرلوحه اعضای هیئات مذهبی باشد

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر ضرورت اهتمام بیشتر عزاداران مراسم محرم به اهداف و فلسفه قیام عاشورا، گفت: باید اخلاق و سیره حسینی سرلوحه اعضای هیئات مذهبی باشد.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با اعضای هیئات مذهبی، اظهار کرد: خداوند در آیه 119 سوره توبه می‌فرماید: «یا أَیها الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقوا اللّه وَ کونُوا مَعَ الصّادقین» و تأکید می‌کند ای کسانی که ایمان آورده‌اید از خدا بپرهیزید و با صادقان باشید.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت اهتمام بیشتر عزاداران مراسم محرم به اهداف و فلسفه قیام عاشورا، گفت: باید اخلاق و سیره حسینی سرلوحه اعضای هیئات مذهبی باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: در این زمینه تکریم و تواضع اعضای هیئات مذهبی بسیار اهمیت دارد؛ زیرا تواضع یک راه برای مبارزه با نفس و برای غلبه بر لشکر شیطان و همراهی با حق است.

وی خاطرنشان کرد: تکریم افراد نه‌تنها در آمدن به هیئات است بلکه در سیره امامی است که می‌فرماید: «ای‌ها الناس نافسوا فی المکارم و سارعوا فی المغانم و لا تحتسبوا بمعروف لم تجعلوا» و تأکید می‌کند که‌ای مردم در خوبی‌ها با یکدیگر رقابت کرده در بهره گرفتن از فرصت‌ها کنید و کار نیکی را که در انجامش شتاب نکرده‌اید، به حساب نیاورید.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه مکارم اخلاقی مورد نظر امام حسین (ع) را باید از کوچک‌ترین برخوردها شروع کرد، ادامه داد: امام حسین (ع) می‌فرماید: «اَلبَخیلُ مَن بَخِلَ بِالسَّلامِ»؛ بخیل، کسی است که در سلام کردن بخل ورزد.

وی اضافه کرد: کسی از ایشان حالش را پرسید و گفت: حال شما چطور است؟ خدا به شما عافیت دهد. حضرت فرمود: «اَلسَّلامُ قَبْلَ الکلامِ عافاک اللّهُ، ثُمَّ قالَ علیه السلام: لاتَأذَنُوا لاِحَدٍ حتّی یسَلِّمَ»؛ امام فرمود: اوّل سلام بعد سخن، خدایت عافیت دهد و تا کسی سلام نکند اجازه ورود یا سخن ندهید.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: حسین (ع) می‌فرماید: ابن کواء از پدرم پرسید: یا علی آیا به گناهکار هم سلام می‌دهی؟ امام علی (ع) فرمود: خدا او را اهل توحید می‌داند آیا تو او را اهل سلام هم نمی‌دانی؟/9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات