۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۵۷۷۹۱۷
آیت الله مهدوی:

مسؤولان دربرابر کم کاری ها پاسخگو باشند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: در شرایط فعلی انقلاب هر مسؤولی کوتاهی کند و به واسطه آن ظلمی متوجه مردم و انقلاب شود باید پاسخگوی عمل خلافش باشد ولی این رفتارهای خلاف نباید ما را از پشتیبانی نظام بازدارد؛ ما انقلاب نکردیم تا در آسایش و راحتی زندگی کنیم.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه عزاداری شب گذشته که در مسجد الرسول خیابان پروین اعتصامی برگزار شد، گفت: سنت الهی بر امتحان کردن همه انسان ها استوار است.

وی در ادامه مبحث شب های گذشته به آیات ۱۵۵ تا ۱۵۷ سوره بقره که می فرماید«وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الأمْوَالِ وَالأنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ...» افزود: انسان ها قطعاً مورد امتحانات الهی واقع می شوند و این گرفتاری ها یک سنت از سوی پروردگار است از این رو انسان باید دائماً منتظر امتحانات مختلف باشد و صبوری کند.

آیت الله مهدوی اظهار کرد: از سوی دشمنان نیز فشارهایی علیه مسلمانان وارد می شود و آزارهای آن ها نباید سبب عقب نشینی کردن ما شود؛ مرحوم فیض کاشانی می فرمایند، یکی از فشارهایی که از سوی اهل کتاب بر مسلمانان وارد می شد هجو رسول بوده است؛ در صدر اسلام اهل کتاب برای اذیت کردن مسلمانان پیامبر(ص) را به عنوان رهبر اسلام مسخره می کردند و در حال حاضر نیز رهبران دینی از سوی دشمنان مورد تمسخر واقع می شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تبیین کرد: البته ظلم یک عمل غلط است و به طور قطع با مجازات الهی مواجه خواهد شد ولی در هنگام رویایی با ظلم وظیفه انسان صبر کردن است و ناامید شدن و ظلم متقابل توصیه نشده است البته صبر کردن در انجام وظیفه ملاک است و صبر کردن در ترک وظیفه غلط است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: امام حسین(ع) در میدان جنگ و در حال مبارزه با دشمن صبر کردند و میدان جنگ را ترک نکردند؛ همواره در انجام وظیفه مشکلات وجود دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در هنگام رویایی با بیماری ها اگر انسان به وظیفه اش را انجام داد و به معالجه پرداخت و صبر کرد، صبرش صحیح است ولی اگر کسی به دنبال معالجه نرود و بر دردی که بر او عارض شده صبر کند، صبرش بیهوده است.

وی اذعان کرد: در شرایط فعلی انقلاب هر مسوولی کوتاهی کند و به واسطه آن ظلمی متوجه مردم و انقلاب شود باید پاسخگوی عمل خلافش باشد ولی این رفتارهای خلاف نباید ما را از پشتیبانی نظام بازدارد؛ ما انقلاب نکردیم تا در آسایش و راحتی زندگی کنیم.

آیت الله مهدوی افزود: آیات قرآن برای ایجاد آمادگی در مسلمانان تا روز قیامت مطالبی را بیان فرموده است و پیروی کردن از دستورات قرآن، راه رسیدن به صراط مستقیم است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی که امام معصوم(ع)؛ دنیا پیچیده شده به سختی ها است، گفت: قرآن در آیه ۱۵۵ بقره پنج چیز را به عنوان مثال برای آزمایش کردن انسان ها بیان فرموده است، خوف، گرسنگی، نقص اموال، ابدان و ثمرات از نمونه های بارزی است که از سوی پروردگار مورد امتحان واقع می شوند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: کسانی که در سختی ها مقاومت می کنند و دینشان را سپر بلا نمی کنند، از سوی خداوند مورد رحمت و صلوات و غفران واقع می شوند./۸۶۷/پ203/ب1

ارسال نظرات