۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۵۷۷۹۲۴
استاد حوزه علمیه:

مقام شهادت به هر کسی عطا نمی شود

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی گفت: مقام شهادت را خداوند به هر کسی عنایت نمی‌کند؛ بشر برای رسیدن به مقام عندیت به دنیا آمده است.
آیت الله تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تقوایی استاد حوزه علمیه در مراسمی که در مسجد باب الحوائج لویزان برگزار شد، گفت: عرفا معتقدند بشر نفس کلیه الهیه دارد یعنی می‌تواند به صفات الهی دست پیدا کند.

وی افزود: مقام عندیت و تمام اسما و صفات الهی در ذوات مقدسه شهدا نیز تجلی می‌کند؛ هر شهید مقامی دارد که حداقل می‌تواند هفتاد نفر را شفاعت کند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی بیان داشت: مقام شهادت را خداوند به هر کسی عنایت نمی‌کند؛ بشر برای رسیدن به مقام عندیت به دنیا آمده است.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: ذکر زبانی مقدمه باز شدن و فراخی قلب است؛ ذکر نباید تنها لقلقه زبان باشد بلکه باید با حضور قلب و معرفت خوانده شود.

وی اظهار داشت: قلب مانند نوزادی است که باید ذکر را آرام آرام در دهان او گذاشت تا به مرور زمان خودش ذکر را یاد بگیرد.

وی در ادامه گفت: امام باقر(ع) پنج خصلت را سبب رستگاری انسان معرفی می‌کند اول، پنهان کردن بلا و مصیبت است زیرا اگر مصیبت را دوست بشنود ناراحت می‌شود و اگر دشمن بشنود خوشحال می‌شود.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: روایت است مصیبت‌ها بالاترین نعمت‌هایی است که به انسان می‌رسد؛ مصیبت و بلا سبب پاک شدن انسان و ترفیع درجه او در پیشگاه پروردگار می‌شود البته در صورتی که در آن حال باز هم انسان شاکر باشد و به درگاه پروردگار ناشکری نکند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گفتن بلا و مصیبت برای دیگران نه تنها غم انسان را زیاد می‌کند بلکه به نوعی ناشکری محسوب می‌شود./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات