۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۷۷۹۷۷
فرمانده سپاه عاشورا:

کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

سردار عابدین خرم از برگزاری کنگره ملی بزرگداشت مقام شامخ ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان‌شرقی در آذر ماه سال جاری خبر داد.
سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس ترتیب یافت، اظهار داشت: باید از دستاوردهای مهم جنگ تحمیلی حفظ و حراست کنیم و برای ادامه مسیر انقلاب به کار گیریم.

وی با تأکید بر این‌که طبق قانون اساسی نیروهای مسلح، ارتش و سپاه می‌توانند هر میزان که نیاز به سازندگی باشد، انجام دهند، افزود: سپاه و دیگر نیروهای مسلح پس از جنگ تحمیلی خدمات ارزشمندی در عرصه های سازندگی داشته‌اند و بسیاری از طرح های محرومیت زدایی به همت بسیجیان و بدون هیچ ادعایی اجرایی شده است.

خرم با اشاره به این‌که فراخوان و مقدمات برگزاری کنگره ملی بزرگداشت مقام شامخ 10 هزار شهید استان آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: برای کنگره ملی ۱۰ هزار شهید تمام علما، ادبا و هنرمندان فعال در حوزه ادبیات پایداری را پای کار آورده ایم و امسال نخستین کنگره را باشکوه هر چه تمام برگزار خواهیم کرد.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به این‌که در سال ۵۹ ایران اسلامی شروع‌کننده جنگ نبود، اما دشمنان، جنگی را تحمیل کردند که هشت سال طول کشید، افزود: هدف دشمن از شروع جنگ این بود که به ملت ایران نوعی پیشمانی و ندامت تحمیل کند؛ مبنی بر اینکه چرا انقلاب کردیم؟!

وی دومین هدف دشمن را اشغال سرزمین و تجزیه کشور دانست و افزود: سومین هدف از حمله به ایران؛ اتحاد اعراب با محوریت و ژاندارمی عراق در منطقه بود، صدام بعنوان سردار قادسیه آن روز، با هدف اتحاد کشورهای عربی منطقه سودای ژاندارمی منطقه را در سر می‌پروراند.

خرم گفت: این شاهکارِ امام خمینی(ره) و ایثار ملت ایران بود که در مقابل هر سه هدف دشمن ایستاد، به‌گونه‌ای که اولا جنگ را تبدیل به دفاع از نوع مقدس کرده و دوم این‌که تهدید جنگ را تبدیل به فرصت و انقلاب را صادر کردند؛ همچنین صدام و پشتیبانانش را به خاک مذلت نشاندند.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اینکه هزینه‌های سنگینی بر اثر جنگ تحمیل ملت ایران شد، گفت: خون‌های پاک جوانان این کشور ریخته شد، که به هیچ عنوان قابل جبران نیست، امروز پس از گذشت سال ها شاهدیم که اقتدار و عزت ملت ایران در دوران دفاع مقدس منجر به استقلال و تعالی نظام شده است.

وی با اشاره به اتحاد ارتش، سپاه، بسیج، ژاندارمری و تمام نیروهای مسلح در دوران جنگ تحمیلی افزود: در دوران جنگ تحمیلی شاهد وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح بودیم و دشمن هیچ گاه قادر به نفوذ و تحقیر ملت ایران نبوده است، امیدواریم وحدت و یکپارچگی مردم و تمام نیروهای مسلح نیز امروز منجر به شکست توطئه دشمنان شود./935/پ203/ب1

ارسال نظرات