۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۷۷۹۸۲
حجت‌الاسلام قربانی:

لطمه زنی در عزاداری ها هیچ توجیه دینی و عقلانی ندارد

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شایعه پراکنی یکی از ویژگی های شاخص مستکبران است، گفت: در ایام سوگواری سالار شهیدان باید مراقب آسیب های عزاداری ها بود چراکه لطمه زنی که مصداق بارز آن در عزاداری ها است هیچ توجیه دینی و عقلانی ندارد
حجت الاسلام قربانی

حجت‌الاسلام علی قربانی، استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ویژگی های مستکبران در جامعه امروز گفت: شایعه پراکنی یکی از ویژگی های شاخص مستکبران است.

وی افزود: شایعه پراکنی یکی از ویژگی هایی است که امروز مستکبران نهایت استفاده را از آن می کنند و با توجه به این که بیشتر رسانه های جهان را در دست دارند برای رسیدن به اهداف خود به راحتی دروغ پردازی و شایعه پراکنی می کنند و اتفاقات کوچک را بزرگ جلوه می دهند دقیقا مانند عصر بنی امیه که شایعه پراکنی یکی از ابزارهای ظلم و ستم آنها بود درحالی که در قرآن کریم آیات و روایاتی فراوانی داریم که شایعه پراکنی را مذمت کرده اند.

حجت‌الاسلام قربانی اظهار داشت: یکی دیگر از ویژگی های مستکبران که می توان به آن اشاره کرد زورگویی و غیرمنطقی بودن در برخورد با دیگر اقشار جامعه است و این ویژگی امروز هم از سوی نظام استکبار یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی با تجاوز هایی که به مردم محروم جهان و کشورهای اسلامی می کنند کاملا نمایان است  و هم در عصر بنی امیه و بنی عباس این ظلم های از سوی خلفا صورت می گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه سوء استفاده از جهل و نادانی مردم را از دیگر ویژگی های نظام استکبار دانست و گفت: در عصر بنی امیه و بنی عباس خلفا نهایت بهره را از جهل مردم می کردند و مردم را مورد ظلم و ستم قرار می دادند که دقیقا امروز هم این سوءاستفاده از سوی کشورهای مستکبر مانند آمریکا و اسرائیل صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: حق و باطل همیشه در همه زمان ها بوده است که می توان مصداق بارز آن در زمان ائمه اطهار(ع) بنی امیه و بنی عباس را گفت و امروز هم مصداق بارز آن آمریکا و همپیمانانش هستند که باید در برابر آنها با بصیرت عمل کرد.

حجت‌الاسلام قربانی با اشاره به جنایات عربستان در یمن گفت: دشمنان اسلام برای پیشبرد اهداف خود حاضرند دست به هر جنایتی بزنند که نمونه بارز آن جنایات عربستان در یمن است که با پشتیبانی مدعیان حقوق بشر یعنی آمریکا و اسرائیل صورت می گیرد که کودک کشی در یمن هیچ توجیه انسانی و شرعی ندارد مگر به دست کسانی که از باطل جلوه حق می سازند ولی در ظاهر جیره خوار استکبار هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در ایام عزاداری سالار شهیدان باید مراقب آسیب های آن هم بود، گفت: هر حرکتی برا اقامه عزای امام حسین(ع) اگر جامعه جهانی و افکار عمومی را نسبت به اسلام بدبین کند باید از آن خودداری کرد.

وی افزود: قمه زنی مصداق بارز بدبینی به اسلام است و چهره خشن از اسلام به جا می گذارد و مسلمانان را ملت خشن نشان می دهد و چهره ناشایست از مکتب اهل بیت(ع) تحویل جامعه می دهد که خودداری از این اقدامات ضروری است.

حجت‌الاسلام قربانی خاطرنشان کرد: در ایام سوگواری سالارشهیدان می توان به جای قمه زنی و لطمه زدن زیبایی های عزاداری را از جمله سینه زنی، اشک، روضه، نذری دادن از سوی عاشقان اهل بیت(ع) را جایگزین آنها کرد.

وی در پایان گفت: دین اسلام دین جامع و کامل است و مبرا از عیب و نقص است و قمه زنی و لطمه زنی در عزاداری ها توجیه دینی و عقلانی ندارد؛ عملی که سود و نتیجه و تاثیر سازنده ای در جامعه نداشته باشد باید از آن پرهیز کرد./1325/

 

 

 

 

ارسال نظرات