۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۷۷۹۹۹
حجت الاسلام غلامی:

اخلاق مداری مهم ترین شاخصه مداحان اهل بیت است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه اخلاق مداری مهم ترین شاخصه مداحان اهل بیت است، گفت: مداحان باید الگوی نسل جوان قرار گیرند.
حجت الاسلام غلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: دهه نخست ماه محرم فرصتی مناسب برای تبیین معارف اسلامی و ترویج فرهنگ سبک زندگی قرآنی در جامعه است.

وی با بیان ضرورت بهره مندی از این ایام در راستای معرفت افزایی افزود: در این ایام با الهام از سیره زندگی اهل‌بیت(ع) به ویژه الگوپذیری از امام حسین(ع) و واقعه عظیم عاشورا باید مدافع خوبی برای ارزش‌های والای انقلاب و ولایت باشیم.

حجت الاسلام غلامی به فلسفه و اهداف قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: با تبییین این مهم برای نسل جوان باید جلوی رواج خرافات و افزایش آسیب های اجتماعی گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت بیش ‌از دوهزار و پانصد مداح لرستانی در دهه اول محرم در استان لرستان یادآور شد: مداحان اهل‌بیت(ع) به ‌مثابه راویان تاریخ دین اسلام بوده اند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان اخلاق‌ مداری را مهم ترین ویژگی مداحان اهل بیت(ع) خواند و افزود: مداحان اهل بیت(ع) باید در مراسم عزاداری و مداحی از جهت اخلاق و رفتار الگو باشند.

وی اظهار داشت: مداح اهل بیت(ع) در انتخاب شعر باید دقت داشته باشند و با نگاه عالمانه و تأسی از رهنمودهای ائمه معصومین(ع) نقطه عطف در حرفه مداحی است، اشعار مداحی را انتخاب کنند.

حجت الاسلام غلامی با تأکید بر ضرورت مطالعه کتب مذهبی و مورد تأیید علما از سوی مداحان تصریح کرد: مداحان باید دلسوزانه و با توجه به تبلیغات گسترده و همیشگی و جدید دشمنان آگاهی‌ها و معارف خود را نسبت به اهل‌بیت(ع) ارتقا بخشند./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات