۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۵۷۸۰۱۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مطرح کرد؛

آثار ذکر و کنترل ذهن

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: ذکر سبب کنترل ذهن می‌شود و در مقابل، غفلت باعث عدم کنترل ذهن است.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان کارشناس دینی در مراسمی که امروز در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: علت رفتن به سراغ شهوات این است که انسان به قدرت روحی بالایی نرسیده است.

وی افزود: قدرت فقط برای جنگ در میدان استکبار جهانی نیست بلکه ابزار بسیار مناسبی برای مقابله با نفس اماره و شیطان رجیم است پس باید همواره از خداوند طلب قدرت روحی کنیم زیرا این صفت برآیند همه خوبی‌هاست.

کارشناس دینی بیان داشت: ذکر سبب کنترل ذهن و در مقابل، غفلت باعث عدم کنترل ذهن می‌شود؛ امام صادق(ع) ریشه همه بدبختی‌ها را غفلت و ریشه تمام سعادات را ذکر معرفی کرده است‌

وی در ادامه افزود: دنیا به علت اینکه بیشتر فکر و ذکر انسان‌ را به خود مشغول کرده است، نزد آدمی دلرباتر است اما آخرت به علت اینکه به ندرت ذکر و یاد آن را داریم، کمتر ما را به خود مشغول می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز داشت: ذکر دنیا انسان را نابود و ذکر آخرت انسان را سعادتمند می‌کند به همین علت انسان باید بر ذهن خود کنترل داشته باشد و آن را به حال خود رها نکند که به هر طرفی خواست برود.

کارشناس دینی اظهار داشت: انسان با فکر و ذکر خوب، می‌تواند بهترین‌ و عالی‌ترین‌ افکار را در ذهن خود روشن کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کنترل ذهن باید طوری باشد که بتوانیم به هر موضوعی که اراده کردیم فکر کنیم؛ بتوانیم هر زمانی را که برای موضوعی تعیین کردیم در زمان موردنظر به آن موضوع خاص فکر کنیم و توجه عمیق به موضوع داشته باشیم تا هیجان، ذوق و تب و تاب انجام آن را داشته باشیم./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات