۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۷۸۰۲۰
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

زندگانی اصحاب فداکار امام حسین برای جامعه تبیین شود

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که فداکاری ها و بصیرت اصحاب امام حسین(ع) در جریان کربلا باید برای جامعه تبیین شود، گفت: مردم با سرلوحه قراردادن آن باید همواره توجه داشته باشند که باید در راه دفاع از امام زمان خود باید حتی از جان خود نیز بگذرند.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری دهه اول محرم در دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی با بیان این که مردم کوفه اطاعت خدا را رها کرده و اطاعت از شیطان می کردند، گفت: اگر کسی خدا، قرآن، قیامت و دین باور داشته باشد نمی تواند ظلم را تحمل کرده و فریاد نزند.

وی افزود: امام حسین(ع) نیز نسبت به ظلم ها و و تلاش دشمنان برای از بین بردن اسلام ناب سکوت نکردند، یکی از کسانی که با سیدالشهدا حرکت کرد و  به شهادت رسید عبدالله بن عمیر کلبی بود؛ اطلاعات مردم درباره اصحاب امام حسین(ع) کم است، البته ما هم اطلاعات زیادی نداریم اما آنچه که در منابع ثبت شده باید برای مردم بیان شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که عبدالله بن عمیر از کسانی است که از حرکت امام حسین(ع) به سمت کوفه هیچ اطلاعی نداشت، اظهار کرد: منزل این فرد در نقطه ای خارج از شهر کوفه بوده و مسائلی که در شهر رخ می داد را در جریان نبود.

وی ادامه داد: عبدالله بن عمیر روزی مشاهده کرد که نظامیان در پادگان جمع شده اند و متوجه شد که جنگ بین یزید و امام حسین(ع) به وجود آمده است، عبدالله وقتی این موضوع را متوجه شد خود را به خیمه امام حسین(ع) رساند و با کفار جنگید.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که دشمنان به گونه ای تمهیدات کرده بودند که مردم کوفه نتوانند سیدالشهدا را یاری کنند، ابراز داشت: 60 هزار نفر از مردم کوفه در خانه های خود حبس شده بودند و مأموران اجازه خروج و اجتماع نمی دادند.

وی عنوان کرد: عبدالله بن عمیر به همراه همسر خود روز هشتم ماه محرم بدون خودنمایی به اردوی امام حسین(ع) ملحق شد، عبدالله در روز نبرد از حضرت اجازه خواستند که به میدان برود، امام به ایشان فرمود توانمندی و بازوان تو حریف خوبی برای دشمنان است و اجازه حضور در میدان را به او داد و تعدادی از افراد دشمن را به هلاکت رساند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فداکاری ها و بصیرت اصحاب امام حسین(ع) در جریان کربلا باید برای جامعه تبیین شود تا مردم با سرلوحه قراردادن آن همواره توجه داشته باشند که باید در راه دفاع از امام زمان خود باید حتی از جان خود نیز بگذرد./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات