۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۵۷۸۰۳۹
دبير جامعه روحانيت كاشان:

بزرگترين مهارت ارتباطي هنر خوب گوش كردن است

دبير جامعه روحانيت كاشان مهارت گفت وگو و سخن گفتن با يكديگر و خوب شنيدن را سبب شيرين شدن زندگي دانست و گفت: يكي از بزرگترين مهارت هاي ارتباطي هنر خوب گوش كردن است و اگر كسي بلد باشد حرف ديگران را خوب گوش كند تمام مشكلات او برطرف خواهد شد.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل يكشنبه شب در مراسم عزاداري سفيد شهر گفت: خانواده ها امروز به لحاظ الگوي زندگي اسلامي نسبت به يكي دو دهه قبل از وضعيت خوبي ندارند و  آمار طلاق نسبت به گذشته به شدت افزايش يافته است.   

وي افزود: امروز وضعيت آمار طلاق به گونه اي است كه از هر سه ازدواج يك طلاق به ثبت مي رسد و در تهران آمار ازدواج و طلاق در حال برابر شدن است و در برخي مناطق نيز روند معكوس داشته و آمار طلاق از آمار ازدواج بيشتر شده است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: دختر و پسر جواني كه ابتداي ازدواج خود لحظه اي دوري يكديگر را نمي توانستند تحمل كنند امروز كارشان به جايي رسيده  كه نمي تواند لحظه يكديگر را تحمل را كنند.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: اگر از هر 3 ازدواج يك ازدواج به طلاق ختم مي شود به اين معني نيست كه دو ازدواج ديگر زندگي لذت بخشي داشته باشند و به اصطلاح امروز، زن و مرد با يكديگر طلاق عاطفي دارند اما با يكديگر زندگي مي كنند آن هم زندگي كه هيچگونه علاقه اي نسبت يكديگر ندارند.

وي افزود: ازدواج هايي كه به طلاق مي رسد و يا به طلاق عاطفي مي رسد در عين حال مي توانند به زندگي خود ادامه دهند، اما زن و شوهر مهارت زندگي و همسرداري را ندارند.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اينكه بيش از 70 درصد طلاق ها قادر به زندگي با يكديگر هستند، عنوان كرد: از 70 درصد طلاق تنها 10 درصد آنها هيچ راهي به غير از طلاق برايشان باقي نمانده است اما 60 درصد بقيه مي توانند تحمل كنند و زندگي خود را ادامه دهند آن  هم تحملي كه شيرين تر از طلاق است.

دبير جامعه روحانيت كاشان از سازش به عنوان يكي از اصول همسرداري در اسلام نام برد و افزود: زوج و يا زوجه نسبت به يكديگر بايد مدارا كنند و يكديگر را تحمل كنند تا بتوانند ادامه زندگي خود را داشته باشند.

به گفته وي، فضاي مجازي براي زوج هاي جوان سم است و آنها ابتداي زندگي خود بايد با فضاي مجازي خدا حافظي كنند، چرا كه فضاي مجازي مانند بمبي است كه خانواده هاي جوان را منهدم مي كند.

ححت الاسلام شاه فضل گفت: زوج هاي جوان از همان ابتداي زندگي خود بايد از فضاي مجازي فاصله بگيرند و بعد چندسال كه  شناخت بيشتري نسبت به يكديگر پيدا كردند و به هم اعتماد داشتند در آن زمان از فضاي مجازي استفاده كنند.

دبير جامعه روحانيت كاشان در ادامه دخالت پدران و مادران دو خانواده در زندگي زوج هاي جوان را يكي ديگر عوامل افزايش طلاق نام برد و افزود: دخالت پدران و مادران عامل اصلي و موثر طلاق زوج هاي جوان است.

حجت الاسلام شاه فضل همچنين از ماهواره به عنوان يكي ديگر از ابزار مهم افزايش آمارطلاق در جامعه نام برد و گفت: ورود ماهواره در هر خانه اي برابر با خارج شدن بركات از آن خانه است، بايد تكليف خود را با شيطان درون خانه مشخص كنيد.

وي افزود: درصد بسياري از طلاق هاي عاطفي به دليل وجود ماهواره در خانواده ها است و امروز برخي از فيلم ها و سريال هاي رسانه ملي نيز چيزي كمتر از فيلم هاي ماهواره اي نيست.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: اگر ماهواره ها از خانه دور شوند بركات الهي و بركات اهل بيت(ع) در اين خانه ها افزايش خواهد يافت.

دبير جامعه روحانيت كاشان در ادامه مهارت گفت وگو كردن و سخن گفتن با يكديگر و خوب شنيدن را سبب شيرين شدن زندگي دانست و عنوان كرد: يكي از بزرگترين مهارت هاي ارتباطي هنر خوب گوش كردن است و اگر كسي بلد باشد حرف ديگران را خوب گوش كند تمام مشكلات او برطرف خواهد شد./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات