۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۵۷۸۰۴۳
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

دشمن مبانی اعتقادی جوانان را هدف گرفته است

استاد حوزه علمیه با اشاره به اين كه اگر غيرت به معناي حساسيت توأم با مسؤوليت از بين برود، سنگ روي سنگ بند نمي شود، گفت: دشمن با تبليغات در فضاي مجازي و ده ها نوع شبكه هاي ماهواره اي مباني اعتقادي جوانان را هدف گرفته است.
حجت‌الاسلام‌ رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي در هفتمين شب مراسم عزاداري امام حسين(ع) كه در گلزار شهداي قم برگزار شد، به تبيين ادامه مباحث شاخصه هاي آزادگي پرداخت و گفت: آزادگي و حريت به شعار دادن نيست، بلكه شرايط و ضوابطي دارد كه هر كس آن ها را رعايت كند، آزاده است.

استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه شخص آزاده داراي سه ويژگي حيا، غيرت و عفت هستند، اظهار داشت: حيا امري دروني است، غيرت بروز حيا و عفت نيز ثمره اين دو مورد است.

وي خاطرنشان كرد: فرعون انسان خوبي نبود، اما سه ويژگي خوب داشت كه خداوند به سبب آن ها عمر او را طولاني كرد كه آن صفات عبارتند از اطعام فقرا، آسان دسترس بودن و غيرت داشتن نسبت به همسرش؛ او موحد نبود، اما خداوند او را به سبب اين صفات از دنيا بهره مند كرد و به او مهلت داد تا اصلاح شود، اما اصلاح نشد.

حجت الاسلام والمسلمين رفيعي با بيان اين كه غيرت به معناي حساسيت توأم با مسؤوليت است، ابراز داشت: اگر كسي غيرتمند باشد نسبت به كارهايي كه به وي سپرده مي شود، احساس مسؤوليت دارد و همه آن ها را به نحو احسن انجام مي دهد.

استاد حوزه علميه قم اضافه كرد: مردان بايد نسبت به اهل و عيال خود مهربان بوده و همچنين غيرتمند باشند؛ بر اساس روايات، غيرت از مراتب ايمان است و كساني كه اهل غيرت نباشند ايمان شان خدشه دار خواهد شد.

وي با بيان اين كه برخي مي گويند اگر روحانيت بر مسأله حجاب تأكيد نكند حساسيت ها از ميان مي رود، تصريح كرد: اگر حجاب وجود نداشته باشد، ممكن است مقداري از قبح آن كاسته شود، اما به يقين مسأله شهوت راني حل نخواهد شد؛ بله ممكن است ديگر مواردي همچون نگاه هاي هرزه عادي تلقی شود، اما بي شك افراد به سمت موارد بدتر همچون روابط غير مشروع مي روند، بر اين اساس نبايد در بحث حجاب خدشه وارد كرد.

حجت الاسلام والمسلمين رفيعي با اشاره به اين كه اگر غيرت به معناي حساسيت توأم با مسؤوليت از بين برود، سنگ روي سنگ بند نمي شود، ابراز داشت: دشمن با تبليغات در فضاي مجازي و ده ها نوع شبكه هاي ماهواره اي مباني اعتقادي جوانان را هدف گرفته است؛ بايد هوشيار بود تا دچار آسيب هاي بزرگ نشويم.

استاد حوزه علميه قم افزود: غيرت در برابر شرك، غيرت در برابر توهين به اهل بيت(ع)، غير در مقابل مظلوم، غيرت در مقابل ناموس و خانواده، غيرت در مقابل وطن و غيرت در مقابل منكرات از موارد غيرت ديني است كه در روايات بر آن ها تأكيد شده است.

وي با اشاره به مسأله غيرت در برابر مظلوم گفت: كساني كه شعار "نه غزه نه لبنان" سر مي دهند بدانند كه نخواهند توانست روز قيامت پاسخگوي درگاه ايزدي و رسول اكرم(ص) باشند؛ امروز بايد شمر زمان خود را بشناسيم و بدانيم كه آمريكا و اسرائيل شمرهاي زمانه ما هستند./٨٤١/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات