۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۵۷۸۰۴۶
معاون تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت پرهیز هیئت‌های مذهبی از خرافات و بدعت‌های عزاداری

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: باید هیئات مذهبی و عزاداران حسینی از هرگونه خرافه، بدعت و آسیب در مراسم ایام محرم دوری کنند.
حجت الاسلام ایزانلو

حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، بر لزوم هوشیاری هیئات مذهبی و پرهیز از خرافات و آسیب‌ها در مراسم ماه محرم تأکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت توجه به اهداف قیام امام حسین (ع)‌ و ترویج فرهنگ نهضت حسینی در جامعه به‌ویژه نسل جوان تأکید کرد و گفت: نشر معارف نهضت عاشورا وظیفه همه شیعیان است؛ زیرا امروز، جهان نیازمند این فرهنگ عظیم الهی است.

حجت‌الاسلام ایزانلو با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) حرکتی الهام‌بخش در جامعه اسلامی بوده است، اظهار داشت: دشمن همه اقدامات ازجمله جنگ و تحریم‌ها در زمینه‌های مختلف را به کار می‌بندد تا مانع صدور انقلاب اسلامی ما به خارج از مرزها شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم هیئت مذهبی ادامه داد: وظیفه هیئات مذهبی تبیین معارف عاشورا،‌ عبرت‌ها، درس‌ها، پیام‌ها و اهداف قیام امام حسین(ع) و معرفی چهره واقعی یزیدیان زمان است.

معاون تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: ازجمله اقدامات این اداره کل در این ایام، برگزاری جلسات کانون مداحان و شاعران آیینی و همچنین شورای هیئات مذهبی در سطح استان، اعزام مبلغ به شهرها و روستا،‌ تهیه،‌ چاپ و توزیع بنرهای تبلیغی،‌ حمایت از هیئات مذهبی،‌ برنامه‌ریزی برای باشکوه‌تر کردن نماز ظهر عاشورا و... است.

حجت‌الاسلام ایزانلو با تأکید بر لزوم هوشیاری هیئات مذهبی و پرهیز از خرافات و آسیب‌ها تصریح کرد: هیئات مذهبی با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری و منشور عزاداری‌ها از ورود خرافات و آسیب‌ها به مراسم پرشور حسینی جلوگیری کنند تا مانع سوءاستفاده دشمنان اسلام از انحرافات هرچند اندک برخی هیئات شوند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات