۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۵۷۸۱۳۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تشییع پیکر ۹ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در تبریز، برگزاری چهارمین جشنواره بین‎المللی نشان فرهنگی شهریار و ورود ۴۳۰۰ زائر حج تمتع از طریق فرودگاه تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پیکر مطهر 9 شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس امروز بر دوش عزاداران حسینی تبریز تشییع شد.

مردم مؤمن، متدین و شهید پر.ر تبریز امروز در فضایی معنوی و آکنده از عطر حسینی پیکر پاک و مطهر این 9 شهید گمنام دوران دفاع مقدس را از محل مصلای حضرت امام خمینی(ره) واقع در سه راهی طالقانی به سمت میدان ساعت تبریز تشییع کردند.

همچنیین مراسم وداع و شبی با شهدا شب گذشته در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد. این مراسم با نوحه‌سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت وسوگواری عزادران حسینی تبریز همراه بود.

گفتنی است، همزمان با تبریز مراسم تشـییع شـهدای گمنام در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، اهواز، مشهدمقدس، ساری، کرمان و کرمانشاه با حضور خیل عظیم مردم ولایتمدار و شهیدپرور برگزار شد.

برگزاری چهارمین جشنواره بینالمللی نشان فرهنگی شهریار

احمد فرشبافیان، دبیر چهارمین جشنواره بینالمللی نشان فرهنگی شهریار اظهار داشت: این جشنواره با حضور اساتید داخلی و خارجی از کشورهای جمهوری آذربایجان، جمهوری خودمختار نخجوان، ترکیه و ارمنستان در دانشگاه تبریز، برگزار شد.

وی افزود: از پنج ماه گذشته، 14 نفر از اساتید و محققان ایران، ترکیه، گرجستان، پاکستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان به دبیرخانه همایش معرفی شدند که در نهایت، چهار شخصیت برای اعطای نشان ملی شهریار و دو نفر برای تقدیر انتخاب شدند.

بنابر این گزارش، در این مراسم، نشان بینالمللی فرهنگی شهریار به پروفسور «عدنان قره اسماعیل اوغلو» از دانشگاه کریک قلعه ترکیه، پروفسور «حسن چیفتچی» از دانشگاه بینگول ترکیه، پروفسور «سلیم بابوللا اوغلو» از جمهوری آذربایجان، پروفسور «کوزومویان» از جمهوری ارمنستان، «ابراهیم اقبالی» عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تبریز و رایزن فرهنگی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان، اعطا و از یک دانشجوی دکتری ادبیات فارسی تقدیر شد.

ورود ۴۳۰۰ زائر حج تمتع از طریق فرودگاه تبریز

امیر روحی ملکی، مدیرکل حج و زیارت استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه امسال 4290 نفر زائر از آذربایجان شرقی و اردبیل در قالب 30 کاروان به حج اعزام شده بودند اظهار داشت: نخستین پرواز زائرین با 300 نفر و با یک فروند هواپیمای ایرباس در 19 شهریور در فرودگاه شهید مدنی تبریز به زمین نشست و آخرین پرواز آذربایجان شرقی 24 شهریور ماه به تبریز رسید.

مدیرکل حج و زیارت استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه امسال خوشبختانه بیماری خاصی در میان زائران مشاهده نشد، افزود: زائران در صحت و سلامت، امنیت و عزت به اعمال و مناسک عبادی خود پرداختند. تمامی خدمات لازم تا آخرین لحظات حج به زائران ارائه شد و دست اندر کاران و عوامل اجرایی به صورت کامل در خدمت زائران بودند.

ریشه تخلفات فضای مجازی نبود اخلاق در جامعه است

زهرا ساعی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار عکس خانمی در شبکه‌های مجازی و ارتباط او با پرونده رسوایی اخلاقی شورای شهر بابل، گفت: چنین پدیده‌ای به دلیل از یاد رفتن اخلاقیات در جامعه رواج پیدا میکند و ریشه این مسئله را باید در بازخوانی بحث اخلاق اجتماعی جست و جو کرد.

وی افزود: حتی علمای دینی و جامعه شناسان مطرح نیز باید به این موضوعات ورود کنند به این شکل که حساسیت موضوع آبروی افراد در فضای مجازی تبیین شود و حرمت بسیاری از امور حفظ شود؛ متأسفانه امروز به راحتی در این فضا نسبت به نشر خیلی از مسائلی که شرعی و اخلاقی نیست، اقدام می‌شود و قبح بسیاری از مسائل ریخته شده است.

ساعی تصریح کرد: قطعا در اولین گام مجلس از وزارت کشور می‌خواهد تا با کمک نیروی انتظامی لایحه‌ای در این زمینه بدهد تا به راحتی با آبروی مردم بازی نشود و امیدواریم در کنار فرهنگسازی در این فضا اخلاق بازیابی و بازخوانی شود./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات