۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۵۷۸۲۶۶
نماینده خبرگان رهبری:

منبرها نباید بی‌محتوا و خالی از معارف دینی باشد

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: منبرهای وعظ و خطابه نباید بی‌محتوا و خالی از معارف معنوی و معرفتی برای مخاطبان باشد.
محمدتقی پورمحمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم عزاداری طلاب حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرستان مراغه اظهار داشت: بقای اسلام ناب محمدی به واسطه نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) بوده است.

وی با تأکید بر حفظ و حراست از مکتب و فرهنگ حسینی خاطرنشان کرد: گاهی مطالبی از سوی مداحان و علما در منابر در مجالس مذهبی مطرح می‌شود که هیچ سنخیتی با مکتب اهل بیت عصمت و طهارت ندارد، چنین افرادی تفکر عاشورایی و نهضت حسینی را تخریب می کنند.

امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که طلاب و روحانیان رسالت خطیری در ترویج فرهنگ اصیل عاشورا بر عهده دارند، تصریح کرد: تنها گریه بر مصائب اهل بیت کافی نیست، باید با شناخت سیره آن امام همام نسبت به ادامه راه آن حضرت اهتمام جدی داشته باشیم، باید یزیدیان زمان را شناخت و در جبهه حق قرار گرفت.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که طلبه بی‌سواد هیچ دردی از جامعه اسلامی دوا نمی‌کند، افزود: حاصل بی‌سوادی و سستی در دوران تحصیل آن می‌شود که امروز در برخی مجالس مذهبی شاهد هستیم، باید به این حقیقت آگاه باشید که جامعه نیازمند فضلای آگاه و مهذب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر اهتمام جدی طلاب در تحصیل علوم و معارف اسلامی برای پاسخگویی به شبهات جامعه و مقابله با انحرافات و خرافه‌گرایی‌ جریان‌های معاند مکتب تشیع گفت: طلبه‌ای که خود را وقف تحصیل در حوزه نداند و خود را سرگرم دیگر امور غیرضروری بکند، در حق اسلام و جامعه خیانت کرده است.

وی با اشاره به این‌که تعطیلی برای طلبه علوم دینی مفهوم ندارد، افزود: ایام تبلیغی سال که معمولا درس و بحث در حوزه تعطیل است، بهترین فرصت برای ارتقای دانش و فهم دینی و فقهی است، چرا باید طلاب اوقات فراغت خود را به بطالت بگذراند، باید با تشکیل گروه‌های مطالعاتی و پژوهشی به فکر ارتقای سطح معلومات خود باشید.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که منبرهای وعظ و خطابه نباید بی‌محتوا و خالی از معارف معنوی و معرفتی برای مخاطبان باشد، افزود: سستی در تحصیل در آینده موجب خسران خواهد بود، اگر خود را سرباز امام زمان(عج) می دانید، بدانید که حضرت طلبه بی‌سواد نمی‌خواهد، سراغ معارف عالی اسلام بروید تا دردی از جامعه دوا کنید./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات