۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۷۸۳۰۲
دبير جامعه روحانيت كاشان:

عزت و ذلت دست به خدا است

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: با اشاره به اينكه عزت و ذلت به دست خدا است، گفت: كسي كه عزت را از خدا بخواهد خداوند چه به او عزت بدهد و چه ندهد ذليل نمي شود.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل سه شنبه شب در مراسم عزداري داري شب تاسوعاي حسيني مسجد امام خميني(ره)، گفت: اسلام را برخي به منزله فقير بودن قلمداد مي كنند و چنانچه كسي  مال و ثروت داشته باشد او را مسلمان نمي دانند.

وي افزود: اسلام نه تنها با مال و فراواني رزق مخالف نيست بلكه به رزق فراوان نيز توصيه دارد، اما برخي به دنبال كسب سرمايه از هر راه و طريق شرعي و غير شرعي و با ارتباط و رانت و احتكار هستند و به آنچه توجه ندارند كسب روزي از راه حلال است.  

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اينكه مومن بايد دنبال وسعت روزي حلال باشد و با كسب آن به ديگران نيز كمك كند، گفت: بر اساس آيات و روايات به دست آوردن روزي حلال يکي از مهمترين راه هاي تقويت دينداري است كه انسان بايد به آن توجه داشته باشد.

وي با اشاره به اينكه عزت در مقابل ذلت است و انسان  مومن بايد عزت داشته باشد تا تحقير نشود، ابراز کرد: تواضع  انسان را بالا مي برد و انساني كه علم و ثروت او زياد شود و اين  علم و ثروت همراه با تواضع باشد عزت خواهد داشت، اما اگر علم و ثروت او سبب غرور و تكبر او شود ذليل مي شود.

دبير جامعه روحانيت كاشان با اشاره به اينكه عزت و ذلت به دست خدا است اما برخي براي رسيدن به عزت خود را نزد دشمن خوار و ذليل مي كنند، گفت: آل سعود براي دوستي با ترامپ هزينه مي كند تا به قدرت و عزت برسد اما ترامپ با دوشيدن آل سعود او را گاو شيرده خطاب مي كند و نه تنها به عزت نمي رسد بلكه هم هزينه هايش هدر مي رود و هم تحقير مي شود.

وي افزود: خداوند مي فرمايد، هيچ انساني اجازه ندارد با دوستي و ارتباط با ظالم به عزت برسد كه  اين عين ذلت است در حاليكه عزت در نزد خدا است و كسي كه عزت را  از خدا بخواهد خداوند چه به او عزت بدهد و چه ندهد ذليل نمي شود.

به گفته وي، كسي كه به جاي خدا دست نياز به سوي بنده خدا دراز كند چه كمك بگيرد و چه نگيرد ذليل مي شود اما اگر از خدا كمك بخواهد و خدا چه به او كمك كند و چه كمك نكند عزتمند است و ذليل نمي شود.

حجت الاسلام شاه فصل گفت: داشتن عزت الهي مهم است چرا كه كسب عزت از راه گناه فنا شدني است، از اين رو اگر كسي عزت دروني و الهي داشته باشد با زنده باد و مرده باد افراد ذليل و گرفتار نمي شود.    

وي افزود: يكي از مشكلات امروز جامعه اين است كه برخي از طريق ارتباط با اشخاص با نفوذ و صاحب ثروت و قدرت به دنبال كسب عزت و جايگاه هستند و اين در حالي است كه هركس به خدا متصل مي شود به عزت مي رسد.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: امام خميني تمام عزت خودش را از خدا و ارتباط خود با خدا داشت و براي رسيدن به عزت دنيايي تلاش و هزينه نكرد، از اين رو وقتي امام يه ايران آمد ميليونها نفر از فرودگاه تا بهشت زهرا از او استقبال كردند و بعد از رحلت امام نيز ميليون ها نفر در تشييع پيكر امام شركت كردند كه اين عزت الهي است.

وي با اشاره به اينكه عزت انسان به مال و ثروت و خانه و ماشين نيست بلكه عزت به دست خدا است، بیان کرد: خاندان رژيم ستم شاهي با وجود  داشتن ثروت و مال دنيا و اما عاقبت خوار و ذليل شدند.  

حجت الاسلام شاه فضل با تأكيد بر اينكه ملاك و معيار انسان بايد خدا باشد و آنچه را كه مورد رضايت خدا باشد انجام دهد، گفت: برخي اوقات در ظاهر براي رضايت خدا كار مي كنيم اما نيت واقعي خدا نيست بلكه نيت رسيدن به قدرت و شهرت و ثروت  است./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات