۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۷۸۳۰۸
امام جمعه موقت كاشان:

خانواده سالم پايه و اساس ولايتي بودن و ولايتي ماندن است

امام جمعه موقت كاشان به ملاك هاي داشتن يك خانواده سالم اشاره كرد و گفت: پايه و اساس ولايتي بودن و ولايتي ماندن داشتن يك خانواده سالم است.
حجت الاسلام اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار صبح روز تاسوعاي حسيني درمراسم زيارت عاشورا هيات رزمندگان اسلام كاشان كه در مجموعه فرهنگي ورزشي شهدای بسيج اين شهرستان برگزار شد با اشاره به ويژگي هاي قمر بني هاشم، گفت: ولايتي محض، شجاعت، ادب در مقابل امام حسين(ع) و اهل بيت(ع) و ارزش هاي اخلاقي از جمله ويژي هاي قمر بني هاشم بود.

به گفته وي، اگر كسي در هر عرصه اي به مقام و كمالات مي رسد يكي از عوامل موثرآن خانواده سالم است كه ريشه خانواده سالم نيز به اميرمومنان(ع) مي رسد.

حجت الاسلام اسلامي تبار در ادامه پايه و اساس ولايتي بودن و ولايتي ماندن را داشتن خانواده سالم دانست و گفت: ولايت اهل بيت(ع) امانتي است كه از گذشستگان به ما رسيده است و ما نيز بايد آن را به نسل هاي آينده برسانيم تا به دست صاحب اصلي آن برسد.

وي به ملاك هاي داشتن يك خانواده سالم اشاره كرد و از ولايتي بودن و ولايتي ماندن به عنوان يكي از ملاك هاي خانواده سالم نام برد و افزود: اگر خانواده اي سالم و مومن نباشد فرزندان چنين خانواده اي ولايتي نخواهند بود و اگر هم ولايتي باشند ادامه نخواهند داد و از اواسط راه خواهند باز خواهد ماند.

امام جمعه موقت كاشان از اردواج براساس معيارهاي اسلامي و اخلاقي به عنوان يكي از ملاك هاي خانواده سالم نام برد و گفت: يكي از ويژگي هاي خانواده سالم ازدواج براساس معيار هاي اخلاقي و ايماني زن و شوهر است  كه بايد به آن توجه شود.

وي اصالت خانوادگي و حاكميت ايمان بر خانواده و عمل به واجبات و پرهيز از محرمات را از جمله ملاك هاي خانواده سالم نام برد و اظهار داشت: عمل به دستورات دين در خانواده از سوي زن و شوهر و فرزندان و حاكميت دين در خانواده از نشانه هاي يك خانواده سالم است.

حجت الاسلام اسلامي تبار همچنين مطالعه كتاب و آگاهي را يكي ديگر از ملاك هاي يك خانواده سالم نام برد و افزود: خانواده اي كه در آن مطالعه و بصيرت و علم و آگاهي وجود نداشته باشد در مسائل سياسي و اخلاقي و ديني و اعتقادي فريب خواهد خورد و منحرف خواهد شد.

وي به لزوم مطالعه كتاب و ارتقاي سطح آگاهي خانواده تأكيد كرد و گفت: يكي از چالش هاي فرهنگي امروز جامعه و خانواده ها اين است كه خود را اهل علم و مطالعه مي دانند و هيچكس را به غير از خودشان قبول ندارند.   

امام جمعه موقت كاشان همچنين يكي از مشكلات امروز جامعه را بي توجهي به مطالعه كتاب هاي مفيد خواند و عنوان كرد: در جامعه اسلامي ايران به جاي كتاب، تبلت هديه داده مي شود، اما دركشور چين به جاي تبلت كتاب گلستان سعدي به فرزندان خود هديه مي دهند.

به گفته وي، خانواده اي سالم است كه برخوردار از بصيرت و آگاهي سياسي و اخلاقي و اعتقادي و آگاه به احكام فقهي باشد.

حجت الاسلام اسلامي تبار معنويت در خانواده را از ملاك هاي يك خانواده سالم دانست و ادامه داد: در حاليكه روضه خواني هاي خانگي قديم سبب معنويت در خانواده بود، اما امروز با كم رنگ شدن فرهنگ روضه خواني خانگي در خانواده ها شاهد كم رنگ شدن معنويت در خانواده هستيم.

وي عدم انتظارات بيهوده زن و شوهر از يكديگر را يكي ديگر از ملاك هاي خانواده سالم نام برد و گفت: زن و شوهر بايد براساس توانايي همسر خود از او انتظار داشته باشد و درخواستي نداشته باشد كه همسر او نتواند از عهده آن برآيد.

امام جمعه موقت كاشان همچنين احترام متقابل در خانواده را از مهمترين ملاك يك خانواده سالم و تربيت فرزندان سالم و صالح خواند و عنوان كرد: خانواده اي سالم است كه اصل احترام به يكديگر را در خانه و بيرون از خانه در سرلوحه امور آن قرار داشته باشد./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات