۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۷۸۳۶۷
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

مقاومت و سازش نکردن با دشمن درس عاشورا به ملت ایران است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ملت ایران ایستادگی در برابر دشمن و دشواری را آموخته است و درسی که عاشورا به ما آموخت این است که ملت ایران هرگز در برابر ظلم سازش نمی‌کند.
مراسم خطبه خوانی شب عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی شب عاشورا در مراسم خطبه خوانی حرم مطهر رضوی با اشاره به حماسه عاشورا بیان داشت: عاشوراییان صحنه‌ای را خلق کردند که در تمام عالم درس تسلیم، وفا، انسان‌دوستی، توجه به حق‌الله و حق الناس، نجات، ایستادگی، مقاومت و دشمن‌ستیزی است.

پیام عاشورا عالم را فراگرفته است

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه همه مظاهر عالم در عاشورا پیش‌روی انسان‌ها نقش بسته و این اجتماع برای تقدیر از سیدالشهدا و بیان این واقعه تاریخی نیست بیان کرد: پیام عاشورا همه عالم را فراگرفته و گستره عالم بشریت را مخاطب قرار می‌دهد.

وی افزود: دین اسلام برخلاف دیگر مکاتب سیاسی جهان وقتی از تسلیم می گوید هدف راضی شدن از وضع موجود نیست، یعنی بی تحرکی، خواب آلودگی و ایستایی بلکه در عین تسلیم در برابر قضا و قدر الهی، انقلاب و سامان‌دهی را می‌طلبد که در دستگاه سیاسی امام حسین(ع) وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید براینکه برخلاف مکاتب مارکسیستی، در قیام امام حسین(ع) قله تحول را می‌بینیم بیان داشت: می‌گویند می‌خواهیم مدار زندگی بر حق باشد، بدی و زشتی جامعه از بین برود، این یک نگاه تحولی است که اوج این قیام را هم می‌بینیم.

وی افزود: انسان همواره در حال ابتلا و آزمایش است و باید با ایستادگی و مقاومت در این آزمایشات نمره بیاوریم.

ملت ایران ایستادگی را از عاشورا آموخته است

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه امروز دشمنان شرایطی را در کشور برای ایجاد فتنه ایجاد کرده اند و این حرکت از ابتدای انقلاب بوده است بیان کرد: زنان و مردان ما هیچ زمان متوقف نشدند و همواره به‌دنبال پیشرفت بودند و دشمن می خواهد به ما بفهماند که ما نمی توانیم و باید نظام سلطه را بپذیریم، اما عاشورا به ما آموخت نباید زیر بار ظلم برویم و با ظلم سازش کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ملت ایران ایستادگی در برابر دشمن و دشواری را آموخته است و درسی که عاشورا به ما آموخت این است که ملت ایران هرگز در برابر ظلم سازش نمی‌کند و این نشان صدق را از تصاویر شهدایی که در دستان خادمان است می بینیم.

وی بیان کرد: این ملت فرهنگ، عزت‌مداری و ولایتمداری خود را که از امام رضا(ع) آموخته است و می‌خواهد آن را به‌عالم بیاموزد، چرا که ما به‌دنبال توکل به‌خدا و دوری از زشتی‌ها و برپایی حق در میدان عمل هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان افزود: مکتب سیاسی عاشوراییان یک پارادوکس نیست و ما درمقابل ظلم تسلیم نمی شویم و تنها درمقابل خدا تسلیم هستیم و نظام سلطه را نمی پذیریم./933/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات