۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۷۸۴۴۸
امام جمعه اصفهان:

مجالس امام حسین سبب اتحاد مردم دربرابر کفر می شود

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که دشمنان در طول تاریخ با عزاداری برای سیدالشهدا(ع) به شکل های مختلف مخالفت کرده اند، گفت: دستگاه سیدالشهدا(ع) همواره سبب اتحاد مردم در نظام اسلامی در برابر کفر شده است.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اصفهان با عرض تسلیت به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: قیام سید الشهدا(ع) یک اقدام شخصی و مختص به وجود مبارک ایشان نبوده است بلکه یک اقدام عبرت آموز برای همه آزادگان جهان بوده است.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: حفظ مال، جان و ناموس از واجبات دینی است ولی زمانی که مسأله حفظ دین مطرح باشد همه چیز باید فدای دین شود، ما از سیره اهل بیت(ع) این منش را می آموزیم؛ حضرت اباعبد الله(ع) در یکی از مناجات هایشان به خداوند عرضه می دارند، خدایا تو می دانی این اقدامی که من انجام دادم برای رسیدن به ریاست نبود و نه برای این که دنیا را به دست بیاورم بلکه من برای تقویت نشانه های دین تو قیام کردم.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس پدران و مادرانی بودند که با وجود علم به شهادت فرزندانشان، برای محافظت کردن از دین، آن ها را به جبهه های جنگ می فرستادند، شهدای هشت سال دفاع مقدس و امروزه مدافعان حرم کسانی نیستند که با دستگاه سید الشهدا(ع) بیگانه باشند.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: دشمنان در طول تاریخ با عزاداری کردن برای سیدالشهدا(ع) به شکل های مختلف مخالفت کرده اند چرا که می دانستند عزاداری کردن برای سیدالشهدا(ع) روح انسان را متعالی می کند.

وی در ادامه افزود: امام حسین(ع) در روایتی می فرمایند، تلخی ها و شیرینی های دنیا همچون خواب است و بیداری در آخرت است، پس رستگار واقعی کسی است که در آخرت رستگار باشد؛ البته دنیا محل اکتساب و جمع آوری ثواب برای آخرت است.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اقدامات امام زین العابدین(ع) اظهار کرد: گمان می کنم در بین ائمه(ع) امام سجاد(ع) بیش تر در اختناق و سختی قرار داشتند تا جایی که امام حسین(ع) در وصیتی به حضرت زینب(س) می فرمایند، خواهرم احکام را از علی(ع) بگیر و تو در بین مردم نشر بده تا جان علی(ع) از خطرات محفوظ بماند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: حضرت سجاد(ع) به واسطه ادعیه های مختلف معارف بلند دین را به مردم آموزش دادند و در حفظ دین تلاش مجدانه انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به هفته دفاع مقدس ابراز کرد: نباید اجازه دهیم این ایام افتخار آفرین فراموش شود و سپاسگزار شهدا و جانبازانی باشیم که با جانفشانی در برابر همه دنیای کفر ایستادگی کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور جدا شود و در حال حاضر دنیای کفر جرأت حمله کردن به ما را نداشته باشد.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان افزود: هشت سال دفاع مقدس یک افتخار برای تشیع است و همه ما باید قدردان شهدا و جانبازان عزیز باشیم؛ دستگاه سیدالشهدا(ع) همواره سبب اتحاد مردم در نظام اسلامی در برابر کفر شده است./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات