۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵۷۹۵۰۴
در سراسر کشور برگزار شد؛

نمایش اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز در سراسر میهن اسلامی بار دیگر اقتدار و صلابت خود را به جهانیان نشان دادند.
رژه نیروهای مسلح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سراسر کشور امروز رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برگزار و نیروهای نظامی بار دیگر قدرت و صلابت خود را به دشمنان نشان دادند.

نمایش سیادت و اقتدار نیروهای مسلح در جنوب کشور

آیین رژه ملی اقتدار خلیج‌فارس به مناسبت 31 شهریور در شهر بندرعباس به میزبانی سپاه پاسداران برگزار و سیادت و اقتدار ایران اسلامی در خلیج‌فارس و آب‌های آزاد به نمایش گذاشته شد.

صبح امروز، نمایش اقتدار و توان بازدارندگی نیروهای مسلح در حوزه‌های مختلف دفاعی، در آیین رژه نیروهای مسلح در 31 شهریورماه و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در بلوار ساحلی این شهر برگزار شد.

در این آیین که به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، اقتدار و سیادت دریایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خلیج‌فارس و آب‌های آزاد با حضور یگان‌های مستقر در منطقه و 600 فروند از شناورهای متنوع سبک و سنگین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی و همچنین ده‌ها فروند جنگنده‌های نیروهای هوایی ارتش و سپاه در نسل‌های مختلف به نمایش گذاشته شد.   

شرکت بیش از  200 فروند از شناورهای صیادی، تجاری و مسافری مردمی به نمایندگی از هزاران شناور دیگر اقشار مختلف مردم منطقه با نظمی مثال زدنی در این مراسم حضور یافتند.

پرواز 32 فروند هواپیمای جنگنده از نوع اف4، سوخو22، توکانو و بالگردهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی همزمان با این مراسم بر فراز خلیج‌فارس اقتدار تیزپروازان نیروهای مسلح ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند.

در این مراسم افزون بر نیروهای نظامی و انتظامی، اقشار مختلف بسیج به ویژه نیروهای بسیجی اهل سنت با نظم و انسجام مشارکت داشتند که بر جلوه‌های این مراسم افزود.

عملیات‌های مختلف سقوط آزاد، راپل، آزادسازی شناور و ...توسط تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های خلیج‌فارس نیز شکوه رزمایش اقتدار ملی خلیج‌فارس را دو چندان ساخت.

عبور تجهیزات و سامانه‌های مجهز الکترونیکی و جنگ افزارهای سنگین و نیمه سنگین بومی نیروهای مسلح از مقابل جایگاه اعم از سامانه موشکس برد بلند ولایت و رادارهای پیشرفته و همچنین سامانه‌های پدافندی بخش دیگری از مراسم رژه ملی اقتدار خلیج‌فارس بود.

رژه شناورهای سطحی و زیرسطحی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های ساحلی خلیج‌فارس و همچنین نمایش اقتدار ناوچه‌های ذولفقار در خلیج‌فارس نیز به شکوه این مراسم افزود.

سامانه موشکی هرمز، سامانه موشکی الحدید، سامانه موشکی نصر، سامانه آماده‌سازی موشک نصر، سامانه مشکی کروز دریایی قادر، سامانه موشکی غدیر و سامانه برد متوسط2031 بخشی از تجهیزات و سامانه‌هایی بودکه از مقابل جایگاه رژه رفتند.

پاسخ نیروهای مسلح ایران به دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دندان شکن است

لاریجانی در این مراسم در سخنانی خودکفایی را عامل مهم و مؤثر دیگر در توانمندی نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: در بند 13 اصل سوم بدان تاکید شده است و تجربه جنگ نیز نشان داد که اتکای به خود تنها راه صلابت نیروهای مسلح است و پیشرفت‌های تکنولوژیک نظامی مخصوصا در حوزه موشکی امروز عامل صیانت از ملت ما در برابر اجانب گستاخ است.

وی با تاکید بر این‌که تجارب جنگ، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را آبدیده کرده است، افزود: نیروی مسلحی که در دوران یک جنگ طولانی شکل گیرد با نیروی مسلحی که از درون مانورهای نظامی سردرآورد، کاملا متفاوت است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: به این دلایل، ایران اسلامی امروز نیروی مسلحی را در اختیار دارد که نه تنها توان ایستادگی در برابر هر قلدر مستی دارد بلکه آماده است به همه کشورهای دوست در منطقه یاری رساند و آنان را در برابر تروریسم های و نقشه‌هایی شیطانی و زیاده‌خواهی برخی دولت‌ها مانند آمریکا کمک کند، آنچنان که در سوریه و عراق این گونه گذشت.

وی بیان داشت: دور از انتظار نیست که امریکا به دلیل عدم توفیق در مصاف سخت با جمهوری اسلامی که دچار عجز شده است روش دیگری را در مبارزه با ملت ایران دنبال کند، یکی از شگردهای امریکا این است که شبانه روز تلاش می‌کند تا کشورهای همسایه و منطقه را از ایران بترساند و یک هراس تصنعی را به آنان القا کند و با تبلیغات زیاد و اعزام هیات‌های به ظاهر سیاسی و در باطن اطلاعاتی و امنیتی، سعی می‌کند مقامات کشورهای منطقه را نسبت به ایران نگران کند.

لاریجانی خطاب به رهبران کشورهای همسایه و منطقه به ویژه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که برادران عرب و مسلمان ملت ایران هستند گفت: ترامپ و پمپئو خیرخواه ما و شما نیستند. نیت آنها شیطانی است و دشمنان اسلام و مسلمانان هستند و حتی بهتر از ما خبر دارید که به دنبال غارت ثروت شما هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کسانی بودند که فکر می‌کردند که یا ریاست جمهوری ترامپ، آنها به آمال و آرزوهایشان خواهند رسید اما حالا متوجه شده‌اند که ترامپ به دنبال کسب پول و ثروت آنهاست و جز چپاول درآمدهای این کشورها به چیز دیگری فکر نمی‌کند.

لاریجانی اذعان داشت: دولت امریکا انتخاب خود را کرده است، انتخاب آنها رژیم صهیونیستی یعنی اسرائیل است، آنها برای عربها به طور عام و برای فلسطینی‌ها به طور خاص ارزشی قائل نیستند، خود شاهد بودید که دوسال گذشته، با چه ادبیات زشتی از شما یادکردند که انسان از تکرار آنها خجالت می‌کشد، ما و شما باید هوشیار باشیم، تکرار تجربه صدام حسین که فریب امریکا را خورد کافی است.

گفتنی است، مراسم امروز با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و مدیران ارشد استان و نماینده ولی فقیه در هرمزگان برگزار شد.

رژه هفته دفاع مقدس در قزوین برگزار شد

نیروهای مسلح استان قزوین با رژه مقابل جایگاه اقتدار و عظمت نیروهای مسلح کشور را نشان داده و با تأسی از علمدار دشت کربلا حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام (ره) تجدید بیعت کردند.

در این مراسم امیر سرتیپ بهنام پیری فرمانده ارشد آجا در قزوین و زنجان ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دشمنان اسلام از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آن را برنتابیدند و همواره در پی ساقط کردن انقلاب بودند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس سراسر ایستادگی و مقاومت و از خود گذشتگی بود، افزود: یکی از تلاش‌هایی که دشمنان انقلاب برای سرنگونی نظام کردند، جنگ تحمیلی علیه ایران بود که با تجهیز نظامی و حمایت بی دریغ خود از صدام قصد براندازی انقلاب را داشتند که با ایثار و از جان گذشتگی رزمندگان اسلام و مردم شریف ایران این توطئه خنثی شده و بر استکبار پیروز شدیم.

فرمانده ارشد آجا در قزوین و زنجان تصریح کرد: جنگ تحمیلی در 31 شهریور سال 59 در شرایطی آغاز شد که انقلاب اسلامی نهالی نوپا بود و هنوز شرایط کشور از لحاظ نظامی، سیاسی منسجم نبوده و مشلات زیادی در کشور وجود داشت؛ زمانی که بنی‌صدر رئیس جمهور بود و نیروهای مسلح نیز انسجام لازم را نداشتند.

امیر سرتیپ پیری خاطرنشان کرد: باوجود حملات سنگین که با 12 لشکر و 400 بالگرد و 366 هواپیما به ما حمله کرند، ولی با رشادت‌های رزمندگان اسلام و رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نتوانستند کاری از پیش ببرند و شکست خوردند.

وی با اشاره به انجام 793 عملیات علیه رژیم بعث عنوان کرد: لشکر 16 زرهی قزوین نیز در یک عملیات در همان ابتدای جنگ توانست ضربه سنگینی به رژیم صدام وارد کند.

فرمانده ارشد آجا در قزوین و زنجان گفت: اگرچه در آن شرایط که ما تجهیزات نظامی کافی نداشتیم و با سخترین شرایط می‌جنگیدیم ولی امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و اقتدار نیروهای مسلح در تجهیزات نظامی نیاز به هیچ کس نداشته و خودکفا هستیم.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، استاندار، دادستان عمومی و انقلاب، نماینده ولی فقیه در سپاه استان، فرمانده انتظامی، فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) و مسئولان نظامی و انتظامی حضور داشتند.

مراسم رژه ۳۱ شهریور در سیستان و بلوچستان برگزار شد

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس مراسم رژه بزرگ نیروهای مسلح با هدف نمایش اقتدار، توانمندی و نوآوری های صنعت دفاعی و علمی کشورمان با حضور فرمانده هان نظامی، انتظامی و امنیتی، مسئولان ارشد دولتی، علمای شیعه و سنی و جمع زیادی از مردم در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در اولین روز از هفته دفاع مقدس در مراسم رژه نیروهای مسلح نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان مسئولان استانی و فرمانده‌هان نظامی، انتظامی و امنیتی به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

رژه نیروی مسلح استان بوشهر در هفته دفاع مقدس

اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح استان بوشهر همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در رژه باشکوهی در بوشهر به نمایش درآمد.

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس یگان‌های نمونه  نیروهای مسلح، منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و بسیج امام صادق(ع)، نیروهای دریایی، هوایی، پدافند هوایی و نیروهای مردمی از مقام تمثال شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب رژه رفتند.

در این مراسم نیروهای مسلح مستقر در مراسم همراه با تجهیزات نظامی و دفاعی از مقابل تمثال امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدا و فرماندهان نیروهای مسلح استان بوشهر رژه رفتند.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار دارد

آیت الله صفایی بوشهری در این مراسم طی سخنانی نیروهای مسلح را نشان از اقتدار ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه ستاد، نرم‌افزار، تجهیزات، ابزار دفاعی و سخت افزاری، عملیات و انسانی از اقتدار بالایی برخوردار است.

آیت‌الله صفایی بوشهری بخشی از اقتدار ایران اسلامی را مدیون رشادت‌های نیروهای مسلح دانست و خاطر نشان کرد: بخش اعظمی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران مدیون رشادت‌ها و توانمندی‌های نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و مردم ولایت‌مدار است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهربا بیان اینکه نیروهای مسلح دانش‌آموخته فرهنگ و مکتب حسینی است تصریح کرد: نیروهای مسلح با تمام توان در برابر ترفندهای دشمنان و استکبار جهانی ایستاده است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به بار ننشستن نظم نوین جهانی بر اساس اندیشه‌های استکبارجهانی گفت: نظم نوین جهانی بر اساس اندیشه‌های جهان استکبار به بار نمی‌نشیند چون در ایران اسلامی همواره فضای حماسه 8 سال دفاع مقدس  وجود دارد و رزمندگان حضور فعالی در جامعه دارد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با قدردانی از نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج و تمامی مردم ولایت‌مدار افزود: امید این نیروها بتوانند همیشه مرزداران توانمند و مقتدر ایران اسلامی باشند.

نمایش اقتدار نیروهای مسلح در اصفهان

رژه نیروهای مسلح استان اصفهان به مناسبت هفته دفاع مقدس با مشارکت یگان‌های نمونه ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی مقابل گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

همزمان با سراسر کشور مراسم رژه نیروهای مسلح استان اصفهان به مناسبت هفته دفاع مقدس صبح امروز با حضور آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، امیر محسن آذرافروز ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج)، فرمانده نیروی انتظامی و سایر مسؤولان ارشد نظامی، انتظامی و اداری استان اصفهان همچنین خانواده معظم شهدا برگزار شد.

در این مراسم یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و نیروی انتظامی به صورت منظم از مقابل جایگاه عبور کردند.

نمایش پاراموتور، یگان نمونه گروه 44 و 55 توپخانه ارتش، یگان نمونه مرکز آموزش توپخانه و موشک‌های شهید صیاد شیرازی، یگان تمثال شهدای ارتش، یگان نمونه احتیاط ارتش منطقه اصفهان، یگان نمونه پایگاه چهارم پشتیبانی رزمی هوانیروز ارتش، یگان نمونه مرکز آموزش شهید وطن پور هوانیروز ارتش، یگان نمونه پدافند هوایی مرکزی شهید نصر اصفهانی، یگان‌های موتوری، یگان نمونه پایگاه هوایی شهید بابایی و یگان‌های نمونه فرماندهی انتظامی استان اصفهان و بسیج کوی‌های سازمانی ارتش از یگان‌های رژه رونده در این مراسم بودند.

تجهیزات زرهی از لشکر 8 نجف اشرف، لشکر پیاده 14 امام حسین (ع)، دانشکده امیرالمومنین (ع) سپاه، تانک بازسازی شده تی72، راکت انداز زلزال، راکت انداز فجر 5، تانک رخش، پل سریع النصب ام.پی و سامانه راداری فتح 2 و سایر تجهیزات به‌روز شده ارتش و سپاه در استان اصفهان در رژه امروز به نمایش درآمد.

این مراسم همزمان با سراسر کشور در شهرهای آران و بیدگل و شهرضا برگزار شد.

گفتنی است، برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اصفهان با شعار «ما توانستیم» از 31 شهریور لغایت 8 مهر برگزار می‌شود.

رژه نیروهای مسلح در استان ایلام برگزار شد

رژه نیروهای مسلح استان ایلام در نخستین روز از هفته دفاع مقدس هم‌زمان با سراسر کشور برگزار شد.

در نخستین روز از هفته دفاع مقدس رژه  افتخار آفرینان نیروهای مسلح استان ایلام صبح امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان  و امام جمعه ایلام، مسؤولان نظامی و انتظامی استان در ایلام  برگزار شد.

یگان‌های مختلف نیروهای مسلح استان ایلام متشکل از یگان‌های نمونه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی و بسیج در نخستین روز از هفته دفاع مقدس توان رزمی خود را در مقابل چشمان جهانیان به نمایش درآوردند.

در این مراسم پر افتخار نیروهای مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، نیروهای مردمی بسیج و نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی باعزت و سرافرازی از مقابل جایگاه رژه رفتند و توان رزمی خود را به رخ دشمنان کشیدند.

آغاز مراسمات هفته دفاع مقدس با رژه نیروهای مسلح در آذربایجان‌غربی

سلسله برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رژه یگان‌های نمونه نظامی در شهرهای مختلف آذربایجان غربی آغاز شد.

امروز همزمان با سراسر کشور مراسم رژه نیروهای مسلح در تعدادی از شهرهای آذربایجان غربی از جمله خوی، سلماس، ارومیه، مهاباد، پیرانشهر و برخی دیگر از شهرستان‌های این استان انجام شد.

در ارومیه این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و دیگر مسئولان ارشد دولتی و نظامی منطقه برگزار شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش در این مراسم با تبریک فرا رسیدن ایام هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام عزاداری حسینی اظهار داشت: این ایام فرصت مغتنمی برای تجدید شناخت حماسه عظیم ملت و نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس است چراکه این دوران نشان داد ایمان بر هر چیز دیگری برتری دارد.

سرتیپ دوم علی حاجیلو تصریح کرد: دوران جنگ تحمیلی نشان داد ملت ایران پیام‌های عاشورا را به خوبی درک کرده و بکار گرفته‌اند و با دفاع علوی و مجاهدت عاشورایی در مقابل دشمن ایستادند و در نهایت به پیروزی رسیدند.

وی افزود: جنگ تحمیلی در ایران محاسبات جنگ‌ها را تغییر داد و قائده و قانون جدیدی را به جهان ارائه کرد و در نهایت خود‌باوری، بالندگی و پیروزی را برای ملت ایران به ارمغان آورد و مقاومت، ایثار، شهادت، امنیت و توسعه پایدار را نیز برای کشور در پی آورد که باید قدردانان باشیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح و مردم در کنار خدامحوری، ولایت محوری، معنویت‌گرایی و روحیه مقاومت و سلحشوری رزمندگان را از دیگر دستاوردهای دوران دفاع مقدس ارزیابی کرد و گفت: با عمل به رهنمودهای رهبر انقلاب آمادگی داریم تهدیدات دشمن را با پاسخ سخت مواجه ساخته و اجازه هیچ تجاوزی به مرزهای ایران را نمی‌دهیم.

هیچ امتیازی به دشمن در دوران دفاع مقدس داده نشد

در این مراسم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی نیز با بزرگداشت ایام هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در این دوران ملت ایران با پیروی از فرهنگِ حماسی قیام عاشورا به مقابله با دشمن پرداختند و با از جان گذشتگی و سرلوحه قرار دادن آموزه‌های حسینی نشان دادند که پیروان راستین مکتب کربلا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دین را محور مدیریت کشور قرار داد و در سایه آن اقتدار کشور در منطقه و جهان حاصل شد و دشمن نیز در دوران جنگ تحمیلی در صدد شکست دادن همین راهبرد بود اما در اجرای ان شکست خورد.

وی تصریح کرد: دشمن بعثی به پشتوانه قدرت‌های استکباری در دوران جنگ تلاش کرد با بهره‌گیری از تمام امکانات خود  رزمندگان انقلاب اسلامی را شکست دهد اما نتوانست حتی یک وجب از خاک ایران را به چنگ آورد./927/پ203/ب1

ارسال نظرات