۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۵۷۹۵۶۴
دبير جامعه روحانيت كاشان:

سياست و فهم سياسي جوهره دينداري است

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: رهبر معظم انقلاب مي فرمايد، سياست و فهم سياسي جوهره دينداري است و اين در حالي است تعداد زيادي ديندار بودند اما فهم سياسي نداشتند.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل شنبه شب در مراسم عزداري داري امام حسين(ع) در مسجد امام خميني(ره)، در ادامه سلسله مباحث دعاي مكارم اخلاق امام سجاد، گفت: بعد از زندگي موقت در دنيا زندگي ابدي است كه هيچگونه پاياني برايش وجود ندارد.

وي افزود: انسان با بصيرت زندگي در دنيا را فرصتي براي ساختن زندگي ابدي خودش قرار مي دهد تا هنگام رفتن از دنيا دست خالي نرود، چرا كه در قيامت براي بهشتي ها و جهنمي ها هيچگونه مرگي وجود ندارد و زندگي ابدي است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: انسان در زندگي دنيايي خود اين فرصت را دارد تا خصلت هاي زيباي انساني را در خودش تقويت و حفظ كند و خصلت زشت را از خود دور كند چرا كه انسان هر خصلتي در دنيا داشته باشد در قيامت نيز به همان خصلت خوب و يا زشت خود محشور مي شود.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: تمام دستورات خدا براي اصلاح خصلت هاي زشت انسان است و اگر هر چقدر عمر و ثروت و سواد انسان بيشتر شود اما اخلاق نداشته باشد و بد اخلاق باشدضرركرده است.

حجت الاسلام شاه فضل اظهار داشت: اگر آنهايي كه در كربلا  مقابل امام حسين(ع) ايستاند و مبارزه كردند نماز خوان و قرآن خوان و روزه مي گرفتند براي اين بود كه از دين تنها ظواهر دين را داشتند و عمق دين را نگرفته بودندو نمي دانستند دينداري براي چيست.

وي افزود: رهبر معظم انقلاب مي فرمايد، سياست و فهم سياسي جوهره دينداري است و اين در حالي است تعداد زيادي ديندار بودند اما فهم سياسي نداشتند.  

حجت الاسلا شاه فضل فهم سياسي دين را حائز اهميت خواند و ادامه داد: در واقعه كربلا برخي از بزرگاني همچون عبدالله ابن جعفر همسر حضرت زينب و عبدالله ابن عباس كه روايات تفسيري زيادي  از طريق ايشان به ما رسيده است زنده بودند اما به ياري امام حسين(ع) نيامدند.

به گفته وي، انسانهاي كج فهم زيادي هستند كه به اندازه اي درگير مستحبات مي شوند كه واجبات را فراموش مي كنند در حالكيه اگر اين افراد بصيرت ديني داشته باشند متوجه اهميت نماز و روزه و واجبات مي شدند.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: امروز بخشي از پول هايي كه در برخي هيات هاي مذهبي هزينه مي شود از انگلستان دريافت مي شود تا منبر و مداحي را ترويج كنند كه عليه آمريكا و انگليس نباشد و براي نظام، انقلاب و رهبري دعا نشود.

وي افزود: رييس هيات و مداح و سخنراني كه چنين پول هايي را دريافت مي كند تا براي نظام و انقلاب و رهبري دعا نكنند هيات هاي بي بصيرتي هستند كه فلسفه و مكتب كربلا و عاشورا درك نكرده اند.

حجت الاسلام شاه فاصل يادآور شد: برخي از هيات هاي مذهبي براي اينكه جلسات هيات آنها شلوغ باشد حاضر هستند هر سخنران و مداحي را با هرگونه تفكري دعوت كنند، از اين رو عزاداري كه قالب و محتواي فاسد داشته باشد در راستاي اهداف امام حسين(ع) نيست./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات