۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۷۹۵۹۴
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران:

تقویت سنت مباحثه در حوزه سبب بروز استعدادهای علمی طلاب می شود

حجت الاسلام اکبری با بیان این که مباحثه نقش بسیار مهم و محوری در یادگیری دروس حوزه دارد، گفت: توجه به سنت مباحثه ضمن تقویت بنیه علمی طلاب سبب بروز استعدادی علمی او نیز خواهد شد.
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در جمع اساتید و طلاب مدارس علمیه ساری با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و همچنین محکوم کردن حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز، این گونه اقدامات را نشان از عجز و ناتوانی دشمنان ملت بزرگ ایران دانست.

وی با بیان این که دشمنان ملت ایران در چهار دهه اخیر همه توان خود را به کار گرفتند تا نگذارند این انقلاب جهانی شود، افزود: با وجود همه توطئه های نظامی، سیاسی و اقتصادی اما امروز ایران اسلامی مقتدرانه در عرصه های منطقه ای و جهانی حضور دارد و همین مسأله موجب عصبانیت و ناراحتی معاندان نظام است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت بزرگ ایران همواره در دفاع از انقلاب و آرمان های نظام اسلامی پیشگام بوده اند، تصریح کرد: تهدید و تحریم علیه این ملت همواره نتیجه عکس داشته و بستری را برای رشد و تعالی نظام اسلامی فراهم کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نقش محوری و مؤثر حوزه های علمیه و روحانیت در دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه و روحانیت با بصیرت همواره مدافع حقیقی انقلاب و نظام دینی بوده اند.

حجت الاسلام اکبری در ادامه بر ضرورت توجه سنت های ارزشمند حاکم بر حوزه تأکید کرد و افزود: طلبه برای موفقیت در عرصه علمی نباید از مطالعه و مباحثه هیچ گاه دور بماند و فاصله گیرد.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از نقاط ضعف امروز مدارس علمیه نیز بی توجهی به چنین سنت های ارزشمندی در حوزه است، خاطرنشان کرد: پیشرفت های علمی حوزه در ادوار مختلف تاریخ بر همین دو رکن مهم استوار بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مدیران و اساتید مدارس علمیه نقش محوری در رشد علمی طلاب بر عهده دارند، تصریح کرد: باید مسأله مباحثه در مدارس علمیه به طور جدی از سوی اساتید و مدیران مدارس پیگیری و دنبال شود تا شاهد پرورش و تربیت طلابی نخبه در حوزه باشیم.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که مباحثه نقش بسیار مهم و محوری در یادگیری دروس حوزه دارد، خاطرنشان کرد: توجه به سنت مباحثه ضمن تقویت بنیه علمی طلاب موجب بروز استعدادی علمی او نیز خواهد شد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات