۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۵۷۹۵۹۶

اعلامیه روحانیان قزوین در محرم سال ۵۷ + سند

در بخشی از اعلامیه روحانیون قزوین در محرم سال ۱۳۵۷ آمده بود: «دستگاه باید بداند ملت شیعه بخصوص در ایام عاشورا در برابر جلوگیری از عزای حسینی از بذل هر گونه خون و مال دریغ ندارد.»
روحانیون

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، با فرارسیدن ماه محرم سال 1357، رژیم پهلوی که از اقدامات انقلابیون در این ماه به شدت واهمه داشت، کوشید تا اقدامات آنان را کنترل کند اما در این شرایط روحانیون مبارز و انقلابی با صدور بیانیه‌ها، اعلامیه‌ها و ... به روشنگری می‌پرداختند و مردم را برای مبارزه با رژیم پهلوی در ماه پیروزی خون بر شمشیر آماده می‌کردند.

آنچه در زیر می‌بینید، متن اعلامیه روحانیون قزوین در محرم سال 1357 است. در این اعلامیه، روحانیون قزوین ضمن حمایت از امام خمینی و نهضت اسلامی، به رژیم پهلوی نسبت به جلوگیری از برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم هشدار دادند.

در بخشی از این اعلامیه آمده بود: «هیئت علمیه دستور حکومت نظامی به مامورین ژاندارمری را راجع به جلوگیری از عزاداری در حومه قزوین برخلاف فرموده مراجع می‌داند. دستگاه باید بداند ملت شیعه بخصوص در ایام عاشورا در برابر جلوگیری از عزای حسینی از بذل هر گونه خون و مال دریغ ندارد...»/999/د۱۰۲/س

 

اعلامیه روحانیون قزوین در محرم سال 1357/ هشدار به رژیم پهلوی در صورت تعطیلی مجالس عزاداری

ارسال نظرات