۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۵۷۹۶۵۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

علم و دانش مایه سعادت و کمال انسان است

نماینده ولی فقیه در لرستان علم و دانش را مایه سعادت و کمال انسان خواند و گفت: در سنگر مدارس باید دانش آموزانی با اخلاق و تربیت دینی پرورش داد تا در آینده اندیشمندانی برای گره گشایی حل مشکلات باشند.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان پسرانه امیرکبیر خرم آباد، با تبریک آغاز سال تحصیلی گفت: مدرسه سنگرعلم و دانش و معلمان افسران تعلیم و تربیت نیروهای انسانی توانمند هستند.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت، رشد و تعالی هر ملتی به علم و دانش آن بستگی دارد، افزود: ارزش علم و دانش برکسی پوشیده نیست و دانش آموزان با تحصیل علم آینده کشور را در اختیار می گیرند .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی علم و دانش را مایه سعادت و کمال انسان خواند و گفت: علم و دانش سلاح برای جنگ با دشمن هستند و باید کسب علم و دانش با تهذیب نفس و در راستای مبارزه با جهل و نادانی باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیشروی، سعادتمندی و سربلندی وجود دارد در سایه علم و دانش است، اظهار داشت: پیشرفت های علمی موجب اقتدار و عزت برای جهانیان است.

امام جمعه خرم آباد با تأکید بر اینکه پیشرفت علم و دانش باید همراه با اخلاق و تربیت دینی باشد، گفت: دراسلام علم در کنار تربیت قرار گرفته است و تربیت دینی در کنارعلم و دانش اهمیت بسیاری دارد.

وی به رسالت معلمان در عرصه تعلیم و تربیت اشاره و عنوان کرد: رسالت سنگین معلمی تعلیم و فهماندن دانش آموزان در مسائل علمی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر اینکه در کنار آموختن مطالب علمی باید به فهم و دقت دانش آموزان توجه شود، اظهار داشت: در کنار کسب علم به خلاقیت و نوآوری و مهارت آموزی آنها نیز باید اهمیت داده شود و دانش آموزانی تربیت کرد که اندیشمندانی برای گره گشایی مسائل در آینده باشند./9451/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات