۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۵۷۹۶۸۰
حجت الاسلام مروی با تأکید بر نقش هدایتگری طلاب:

تلاطم سیاسی و فرهنگی نتیجه درک صحیح نداشتن از دین است

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: جامعه‌ای دچار تلاطم سیاسی، دینی، اخلاقی و فرهنگی می‌شود که درک درستی از دین نداشته باشد بنابراین کار طلاب در این شرایط سخت‌تر می‌شود.
عکس احمد مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب، امروز در مراسم افتتاحیه حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که در حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع)تهران برگزار شد، گفت: گسترش و تعمیق حوزه علمیه خواهران از برکات انقلاب اسلامی است.

وی افزود: حوزه علمیه خواهران شبکه عظیمی از بانوان دارای تحصیلات علوم دینی و معارف دین را تربیت و به جامعه تزریق می‌کند بنابراین پدیده حوزه های علمیه خواهران بسیار مبارک و نیکو است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی مهمترین وظیفه طلاب را تبلیغ دانست و ابراز کرد: طلاب نباید به امر طلبگی به عنوان شغل بنگرند اگر کسی با این نگاه وارد حوزه شود توفیق چندانی حاصل نمی‌کند زیرا این راه قابل مقایسه با هیچ راه و حرفه‌ای نیست.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب با ابراز تاسف از رشد مدرک‌گرایی در حوزه‌های علمیه، ابراز کرد: مدرک گرایی آفت بزرگی است که باید درمان شود دیگر اینکه نباید طلبه تصور کند چون اقوام در دانشگاه‌ها و در رشته‌های مختلف مدارجی را طی کردند او نیز در حوزه علمیه باید مدارجی را طی کند تا مبادا از آنها عقب بماند این تصور اشتباه است.

وی با بیان اینکه کسب علوم حوزوی برای تبلیغ و ارشاد مردم است، گفت: اجر طلاب و مبلغان دین با خداوند است. طلاب باید راه و مسیر خودشان را بشناسند و قدر این راه را بدانند و این مسیر را کوچک و بی ارزش تلقی نکنند شاید جامعه قدر این جایگاه را نداند ولی این امر نباید موجب دلسردی طلاب شود، تبلیغ دین راه انبیا و اولیای الهی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی رمز موفقیت طلاب را در گرو درک اهمیت مسیر طلبگی است، ابراز کرد: ما باید کار خودمان را با اهمیت زیاد پیش ببریم و با تلاش فراوان معارف الهی را کسب کرده و جانهای تشنه جامعه را با معارف الهیه سیراب کنیم.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه مردم به صورت فطری به دنبال معارف الهیه هستند، گفت: اگر ما معارف دینی را با ادبیات درست به مردم منتقل کنیم به طور قطع جامعه پذیرای معارف دینی خواهد بود طبق صریح روایات؛ اگر مردم معارف ما اهل بیت(ع) را بدانند حتما خواهند پذیرفت، این روایت نشان می‌دهد که هنوز ما نتوانستیم معارف الهیه را درست به مردم انتقال دهیم.

وی افزود: ما نباید به دنبال جذب مخاطب بیشتر باشیم ما باید فهم عمیق و درست دینی را به مردم انتقال دهیم تا از هرگونه آفت و گزند در امان بمانند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در ادامه اظهار داشت: جامعه‌ای دچار تلاطم سیاسی، دینی، اخلاقی و فرهنگی می‌شود که درک درستی از دین نداشته باشد بنابراین کار طلاب در این شرایط سخت‌تر می‌شود.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب ادامه داد: برخی خداوند را در کناره و با تردید عبادت می‌کنند که اگر از رهگذر این عبودیت چیزی به آنان برسد آرامش می‌یابند و اگر گرفتار سختی و یا آزمایش الهی شوند از دین رویگردان می‌شوند به همین خاطر قرآن به درک عمیق دین توصیه می‌کند و این کار طلبه است.

وی با تاکید براینکه طلبه باید هادی جامعه باشد، گفت: طلبه باید جایگاه خودش را بداند تا به راحتی بتواند سختی ها را تحمل و نقش هدایتگری خود را به درستی ایفا کند بنابراین طلاب خواهر نقش بسزایی در هدایت جامعه دارند زیرا این مادران هستند که نسل آینده را تربیت می‌کنند و ساختار جامعه رقم می‌خورد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات