۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۵۷۹۷۱۳
سخنران حرم رضوی:

زیارت اعلان انزجار از ظلم و ظلم ستیزی است

حجت الاسلام بندابی نیشابوری با بیان اینکه زیارت انقلابی در عالم تشیع است، گفت: زیارت یک راهپیمایی همیشگی است و اعلان انزجاراز ظلم و ظلم ستیزی است.
بندانی نیشابوری

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عبدالحسین بندابی نیشابوری استاد حوزه علمیه در مراسم سخنرانی حرم رضوی که شامگاه یکشنبه اول مهرماه به مناسبت دهه دوم محرم الحرام در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، به تبیین آداب زیارت سیدالشهدا (ع) و آثار آن پرداخت.

وی با اشاره به این مطلب که زائر حتی اگر در منزل خود قصد زیارت اباعبدالله الحسین(ع) را بر زبان جاری کند، همانند این امر است که به زیارت رفته است، تصریح کرد: در چنین وضعیتی اگر زائر از دنیا برود ملائکه می گویند که این فرد زائر امام حسین(ع) بوده است.

این سخنران حرم رضوی در ادامه بیان آداب زیارت گفت: یکی از آداب زیارت این است که قبل از رفتن به قبور ائمه اطهار (ع) و به ویژه در زیارت کربلای معلی بهتر است که استغفار صورت گیرد.

وی با اشاره به سخنان امام صادق(ع) درباره زیارت سیدالشهدا( ع) ابراز کرد: زائر سه روز بیشتر نباید در کربلا بماند که این امر عادی نشود و از طرفی سفارش شده که در کربلا گوشت و شیرینی جات خورده نشود چرا که کسانی که در کربلا بودند با شکم های گرسنه و تشنه لب به شهادت رسیدند.

زیارت بدون معرفت سودمند نیست

حجت الاسلام بندابی نیشابوری ضمن انتقاد نسبت به برخی که فقط خواهان عکس با ضریح هستند بدون اینکه نسبت به زیارت معرفتی پیدا کنند، اظهار کرد: در واقع آنان اهل بیت(ع) را به صورت ظاهری خواهان هستند که این نوع زیارت به دور از آداب است.

وی با اشاره به بزرگی خاندان عصمت و طهارت(ع) گفت: از آداب زیارت در کربلا این است که از عطر استفاده نشود و لباس نو پوشیده نشود چرا که کربلا عزاخانه است، اما در نجف اشرف سفارش به عطر زدن شده است.

این سخنران حرم رضوی بیان کرد: در احادیث آمده است که وقتی محب اهل بیت(ع) به کربلا می رسد منقلب می شود و از طرفی در کربلا نباید تفریح کرد و نیاز است تا حرمت زیارت حفظ شود.

حجت الاسلام بندابی نیشابوری با بیان اینکه زیارت انقلابی در عالم تشیع است، تصریح کرد: زیارت یک راهپیمایی همیشگی است و اعلان انزجار از ظلم و ظلم ستیزی است./934/پ203/ب1

ارسال نظرات