۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۷۹۷۲۶
مسؤول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از کارشناس و روان شناس در هیات های مذهبی

مسؤول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان گفت: هیات های مذهبی برای جاذبه بیشتر و ایجاد شور و شعور اسلامی در بین نسل جوان باید از دو عنصر روان شناس و کارشناس استفاده کنند.
هیأت

علی اصغر دریایی مسؤول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه هیات های مذهبی نقش بسیار مهمی در ترویج دین به ویژه در بین نسل نوجوان و جوان دارد، اظهار داشت: خوشبختانه یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی همین هیات های مذهبی هستند.

دریایی گفت: در حال حاضر در برنامه ها و مراسم های دینی شاهد فعالیت خودجوش هیات های مذهبی در سطح کشور و حتی دور ترین روستاها هستیم که همه اینها از برکت این نظام اسلامی است.

دریایی در ادامه با اشاره به اینکه صاحبان علوم دینی و معرفتی باید در ارتقای هرچه بیشتر هیات های مذهبی تلاش و تعامل داشته باشند، افزود: امروز باید هیات های مذهبی در سطح کشور تقویت شوند و بتوانیم جاذبه آنها را برای نسل جدید بیشتر از گذشته کنیم.

مسؤول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان افزود: هیات های مذهبی همانند دیگر حوزه ها و محافل نیازمند به روز شدن و استفاده از تجربه مجربان امور دینی دارند، از این رو باید شرایط این امر محقق شود.

دریایی اظهار داشت: امروز هیات های مذهبی برای توسعه کیفی خود و ایجاد شور و شعور مذهبی در جامعه باید از دو عنصر کارشناس و روان شناس در هیات خود بهره مند شوند تا در انجام وظیفه مقدس خود بهتر از قبل عمل کنند.

مسؤول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان گفت: اگر هیات های مذهبی دارای روان شناس باشند، به خوبی می توان در اداره برنامه های مذهبی، چیدمان محیط، زمان و مکان و.... موفق عمل کرد و جاذبه بیشتری را برای عاشقان اهل بیت (ع) ایجاد کرد.

دریایی عنوان داشت: از طرف دیگر با وجود کارشناس در هر هیات مذهبی می توانیم بهتر و به صورت استانداردتر هیات ها و برنامه های مذهبی را مدیریت کرد، از این رو استفاده از این دو امر می تواند در ایجاد شور و شعور اسلامی در بین نسل جدید نقش اساسی داشته باشد./۹۷۹/ت303/ب1

ارسال نظرات