۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۷۹۷۷۶
آیت الله طه محمدی:

آمادگی نظامی و اطلاعاتی شرط پیروزی نیروهای نظامی است

امام جمعه همدان گفت: آمادگی تنها در زمینه تجهیزات پیروزی را تضمین نخواهد کرد بلکه در کنار آن آمادگی اطلاعاتی نیز شرط لازم آن است.
دیدار نیروهای مسلح استان همدان با ‌آیت الله طه محمدی دیدار نیروهای مسلح استان همدان با ‌آیت الله طه محمدی دیدار نیروهای مسلح استان همدان با ‌آیت الله طه محمدی دیدار نیروهای مسلح استان همدان با ‌آیت الله طه محمدی دیدار نیروهای مسلح استان همدان با ‌آیت الله طه محمدی دیدار نیروهای مسلح استان همدان با ‌آیت الله طه محمدی دیدار نیروهای مسلح استان همدان با ‌آیت الله طه محمدی دیدار نیروهای مسلح استان همدان با ‌آیت الله طه محمدی دیدار نیروهای مسلح استان همدان با ‌آیت الله طه محمدی دیدار نیروهای مسلح استان همدان با ‌آیت الله طه محمدی دیدار نیروهای مسلح استان همدان با ‌آیت الله طه محمدی دیدار نیروهای مسلح استان همدان با ‌آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در دیدار نیروهای مسلح استان ضمن تاکید بر لزوم داشتن آمادگی نیروهای نظامی در همه شرایط خاطرنشان کرد: هیچ گاه دشمنان خود را ساده نشمرید.

وی افزود: آیه وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّة به این معنی است که غفلت و نداشتن آمادگی در برابر نفوذ و حمله دشمن به هیچ وجه جایز نیست.

امام جمعه همدان با اشاره به کمبود تجهیزات نظامی در زمان دفاع مقدس یادآور شد: در زمان جنگ 8 ساله فکر می کردیم منظور وَأَعِدُّواْ لَهُم تنها ابزار آلات جنگی است اما امروز با پیشرفت در این زمینه دید وسیعی نسبت به آن پیدا کرده ایم.

وی ادامه داد: آمادگی تنها در زمینه تجهیزات پیروزی را تضمین نخواهد کرد بلکه در کنار آن آمادگی اطلاعاتی نیز شرط لازم آن است.

آیت الله طه محمدی با ذکر حدیثی از امام علی (ع) بیان داشت: اگر شما بخوابید بسیار طبیعی است که دشمن و طرف مقابل شما بیدار است و شبانه روز به دنبال کشیدن نقشه برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است.

وی وجود ضعف اطلاعاتی را ضعف مهمی عنوان کرد و گفت: در یکی از مقرهای غرب کشور که منافقین به آنجا حمله کرده بودند و تعداد زیادی از جوانان این مرز و بوم را به شهادت رساندند یکی از دلایل این اتفاق عدم آمادگی اطلاعاتی آنها در مقابله با این گروهک بوده است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی اهواز اظهار داشت: جایگاه رژه باید در جایی باشد که امنیت آن از تمام جهات تامین باشد و دید کامل داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تنها صرف آن که اعتماد کنیم و بگوییم که ان شاءالله اتفاقی نمی افتد و خبری نیست کار بسیار اشتباهی است و نتیجه آن نیز وقوع چنین وقایع بسیار ناراحت کننده و تروریستی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اجر کار پاسداری را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: پاسداری یک شب پاسداران از مرز از عبادت هزار عابد افضل است چرا که اگر امنیت برقرار نباشد حتی یک عابد هم نمی تواند به راحتی به راز و نیاز بپردازد.

وی بیان داشت: در دستگاه عدل الهی جزای هر عملی باید موافق آن عمل باشد پس می توان درک کرد که پاسداری چه جایگاه والایی در نزد خداوند دارد./979/پ203/ب1

ارسال نظرات