۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۵۷۹۷۹۲
حجت الاسلام مسترحمی:

همایش "ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی" ثمره ۸ سال فعالیت قرآنی است

دبیر اجرایی همایش ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی گفت: ثمره خروجی ۸ سال فعالیت مؤسسه علمی و تفسیری، انگیزه بررسی آرای علوم قرآنی مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی را به اعضای این مؤسسه داده است.
دبیر اجرایی همایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عبدالوهاب مسترحمی دبیر اجرایی «همایش ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی» در نشستی مطبوعاتی که امروز در سالن جلسات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به مراحل بخش اجرایی این همایش اظهار داشت: تشکیل دبیرخانه به عنوان پایش اطلاعات اولین قدمی است که در اجرا و هماهنگی‌های لازم برای همایش باید در نظر گرفته شود که برای همایش «ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی» از دو ماه قبل در نظر گرفته شده است.

دبیر اجرایی همایش ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی ادامه داد: دومین قدم اخذ مجوز ISC بود که در یک پروسه سه ماه با همکاری مرکز جامعه‌المصطفی العالمیه انجام شد که بعد از آن، از فضای فراهم شده برای تبلیغات و بارگزاری مطالب در سطح جهانی استفاده شد.

وی با بیان این‌که سومین مرحله اجرایی همایش، مسأله برگزاری جلسات کمیته علمی و اجرایی بود، به اعضای کمیته اجرایی همایش اشاره و مطرح کرد: آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی به عنوان ریاست مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، حجت الاسلام عظیمی به عنوان مدیریت مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ائمه اطهار، حجت الاسلام فاضل کاشانی مدیریت مرکز فقهی ائمه اطهار، حجت الاسلام قمرزاده به عنوان دبیر علمی همایش، حجت الاسلام طبسی به عنوان معاونت پژوهشی، حجت الاسلام استادمیرزا به عنوان مسؤول دفتر آیت الله فاضل لنکرانی و حجت الاسلام نور موسوی به عنوان مسؤول روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار در کمیته اجرایی این همایش حضور دارند.

حجت الاسلام مسترحمی ادامه داد: حجت الاسلام عظیمی مدیریت مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ائمه اطهار(ع) برگزاری این همایش را برعهده گرفته‌اند که در حقیقت ثمره خروجی 8 سال فعالیت مؤسسه علمی و تفسیری، انگیزه بررسی آرای علوم قرآنی مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی را به اعضای این مؤسسه داده است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته امور همایش با سایت خود مرکز انجام می‌شد، اما به تدریج سایتی مستقل از سایت مرکز برای دریافت مقالات، ثبت‌نام، ارزیابی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های این بخش، ایجاد شد.

دبیر اجرایی همایش ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی با اشاره به زمان و مکان همایش بیان کرد: این همایش روز پنجشنبه مورخ 18 بهمن‌ماه در سالروز وفات حضرت آیت الله فاضل لنکرانی و همزمان با ایام فاطمیه در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شود.

وی درباره سخنران ویژه همایش ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی گفت: سخنران ویژه این همایش یکی از مراجع تقلید خواهند بود که به زودی اعلام خواهد شد./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات