۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۷۹۸۷۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران خطاب به مبلغان تأکید کرد؛

محتوای علمی منبرها تقویت شود/ ضرورت پرهیز از زیاده گویی

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی از زیاده گویی در منبرهای خود به شدت پرهیز کنند، گفت: پراکنده گویی و صحبت های طولانی سبب فاصله گرفتن مستمع از منبر می شود.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاونان تبلیغ شرق استان در بهشهر با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و همچنین گرامیداشت هفته پرافتخار دفاع مقدس، این ایام را فرصت مغتنمی جهت تبیین و تبلیغ آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس در جامعه دانست.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که نسل جوان کشورمان باید بدانند که این انقلاب و نظام اسلامی به همین آسانی به دست نیامده است، خاطرنشان کرد: برای استمرار و بقای این انقلاب خون های بسیاری بر زمین ریخته شده و مجاهدت های بسیاری صورت گرفته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبارزات علیه ظلم و استبداد از چندین دهه گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچم دار مبارزه با ظلم در جهان است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که منبرهای تبلیغی در دهه های دوم و سوم محرم و همچنین ماه صفر باید با قدرت ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: این ماه ها یک فرصت تبلیغی مغتنم برای روحانیت به منظور تبیین حقایق دین و معارف اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز جامعه اسلامی برای ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه دشمنان نیازمند معارف عاشورایی است، تصریح کرد: ملت مسلمان ایران اسلامی در طول تاریخ با تکیه بر همین فرهنگ در برابر دشمنان ایستاد و به پیروزی رسید.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که منبر و خطابه رسانه ای فراگیر و بسیار اثرگذار در جامعه اسلامی است که نباید از آن غافل شد، خاطرنشان کرد: با وجود پیشرفت های گسترده در عرصه های مختلف، اما همچنان منبر و خطابه بهترین ظرفیت برای بیان معارف دینی و فرهنگی است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که مبلغان دینی از زیاده گویی در منبرهای خود به شدت پرهیز کنند، تصریح کرد: پراکنده گویی و صحبت های طولانی سبب فاصله گرفتن مستمع از منبر می شود.

حجت الاسلام صادقی همچنین با تأکید بر این که مبلغان باید تلاش کنند تا محتوای علمی منبرها تقویت شود، خاطرنشان کرد: منابر و خطابه های مبلغان باید موجب تقویت و رشد مبانی دینی در مخاطبان شود./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات