۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۷۹۸۷۶
حجت‌الاسلام آزموده:

جنایات عربستان در یمن هیچ توجیه اسلامی و انسانی ندارد

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد با بیان اینکه عربستان سعودی دنباله رو مستکبران است و با حمایت آمریکا و اسرائیل سخت ترین جنایت ها را بر مردم یمن متحمل می کند، گفت: نسل کشی مردم یمن از سوی عربستان سعودی از لحاظ اسلامی و انسانی غیرقابل توجیه است.
آزموده

حجت‌الاسلام نعمت الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ظلم و جنایت های مستکبران در طول تاریخ بشر گفت: از ابتدای زندگی بشر جنایت بوده و هست و خواهد بود؛ این جنایت ها به صورت گوناگون اتفاق می افتد ولی همه ظلم ها یک هدف را دنبال می کند و آن منفعت طلبی است.

وی افزود: امروز آمریکا را می توان یکی از کشورهایی دانست که به صورت علنی به مردم دیگر کشورها با ادعای خیرخواهی و حقوق بشر ظلم و ستم می کند.

حجت‌الاسلام آزموده اظهار داشت: بنی امیه هم دقیقا همانند آمریکا با ادعای خیرخواهی ظلم و جنایت می کرد و داعیه داری برای اسلام و حاکمیت اسلام در جهان داشت ولی در تاریخ می خوانیم که بدترین ظلم ها را برای بشر در طول تاریخ انجام داده است.

 مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای خاطر نشان کرد: ماهیت ظلم و ستم مستکبران امروز و بنی امیه در عصر خود یکی است ولی شکل ظاهری ظلم ها بنابر زمان های مختلف تغییر کرده است؛ یکی از ویژگی هایی که هر دو مدعی آن بودند سلطه جهانی داشته باشند.

وی با اشاره به جنایت های عربستان در یمن گفت: عربستان سعودی دنباله رو مستکبران است و با حمایت و پشتیبانی آمریکا و اسرائیل سخت ترین جنایت ها را بر مردم یمن متحمل می کنند و در مدت حمله به یمن حدود 300کودک شهید شده است و به آن افتخار می کنند که این افتخار جز در کربلا تکرار نشده است.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: جنگ عربستان علیه یمن و نسل کشی که در این جنگ نابرابر اتفاق می افتد از لحاظ اسلامی و انسانی غیرقابل توجیه است چرا که پیامبر حتی در جنگ یهودیان هم این کارها را نکرد.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای با اشاره به آسیب های عزاداری در ایام سوگواری سالار شهیدان عنوان کرد: عزاداری مطلوب دین است که همراه با قصد قربت باشد و تقرب ایجاد کند اگر عزاداری ما را از آنچه که دین به آن سفارش کرده است دور کند مطلوب و قابل قبول نیست.

وی با اشاره به آسیب های قمه زنی در عزاداری اظهار داشت: در مورد قمه زنی مراجع تقلید بیان کرده اند که آنچه که در عزاداری باعث وهن مراسم اهل بیت(ع) شود مذموم و جایز نیست و حال آیا قمه زنی وهن محسوب می شود یا نه؟ جواب آن کاملا مشخص است چراکه آیا دشمنان اسلام از قمه زنی به نفع اسلام یا به ضرر اسلام بهره برداری می کنند؟!

حجت‌الاسلام آزموده خاطر نشان کرد: امروز قطعا قمه زنی به ضرر اسلام است چرا که دشمنان از قمه زنی شیعیان نهایت سوءاستفاده می کنند و علیه اسلام و شیعه توطئه می چینند و اسلام را یک دین خشونت برای جهانیان معرفی می کنند.

وی در پایان گفت: دین مبین اسلام یک دین رحمانی و عطوفت است که در مجالس عزاداری می توان آن را به خوبی معرفی کرد و نمونه بارز آن پیاده روی کربلا در اربعین که با جان و دل از زائران با نذری های خود پذیرایی می کنند در حالیکه رسانه های دشمن اصلا به آن اشاره ای نمی کنند./۱۳۲۵/۳۰۲/خ

 

ارسال نظرات