۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۷۹۹۴۳
امام جمعه زاغه مطرح کرد؛

ضرورت روشنگری و اطلاع رسانی حوزه علمیه در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت

امام جمعه زاغه بر ضرورت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه بین نسل جوان تأکید کرد و گفت: حوزه های علمیه و روحانیت در این زمینه با روشنگری باید ایفای نقش کنند.
شهدای روحانی

حجت الاسلام محمود زینی وندیان، امام جمعه شهرستان زاغه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: روحانیت در آن دوران به خوبی نقش آفرینی کردند و در هر عملیاتی روحانیت حضور داشتند.

وی حضور روحانیت در دوران هشت سال جنگ تحمیلی را موجب قوت قلب رزمندگان خواند و افزود: در کنار فعالیت های تبلیغی همواره در میدان جنگ دوشادوش دیگر رزمندگان ایفای نقش می کردند.

امام جمعه شهرستان زاغه با اشاره به اینکه امروز آحاد مردم و حتی برخی طلاب از فداکاری و جمعیت شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس اطلاعی ندارند، اظهار داشت: در این زمینه حوزه باید بصیرت بخشی و اطلاع رسانی کند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر حوزه علمیه به تبیین و روشنگری نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس نپردازد، دیگران چونه می خواهند از جانفشانی و ایثار این قشر در دوران جنگ تحمیلی با خبر شوند.

حجت الاسلام زینی وندیان بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت گنجینه ای ارزشمند بوده که باید استخراج شود و ایثارگری، رشادت و جانفشانی رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی باید کشف و بین نسل امروز بازخوانی شود.

وی از دوران دفاع مقدس به عنوان کربلای به روز شده یاد کرد و افزود: دوران دفاع مقدس را خیلی ها درک کردند و بهره مندی از خاطرات جانبازان و ایثارگران برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امروز ضروری است.

امام جمعه شهرستان زاغه بیان داشت: یادآوری دوران هشت سال جنگ تحمیلی و رشادت های رزمندگان در آن دوران، در مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه امری مهم در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت است./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات