۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۵۷۹۹۴۶
آیت الله طه محمدی:

پیروی از هوای نفس عواقب جبران ناپذیری دارد

امام جمعه همدان گفت: بدترین و خطرناک ترین معبودی که بشر آن را عبادت می کند هوای نفس خودش است چرا که اگر کنترل نشود هیچ گاه سیرایی ندارد.
کلاس اخلاق آیت الله محمدی کلاس اخلاق آیت الله محمدی کلاس اخلاق آیت الله محمدی کلاس اخلاق آیت الله محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان عصر امروز در کلاس اخلاق مدیران استان که در استانداری همدان برگزار شد با اشاره به آیه 63 سوره فرقان خاطر نشان کرد: افرادی که با تمام وجود بندگی خدا را قبول کرده اند جزء گروه عباد الرحمان هستند.

امام جمعه همدان افزود: در مقابل این گروه افرادی قرار دارند که به عباد الشیطان معرفی می شوند و آن ها  بندگی خدا را به هواهای نفسانی خود فروخته اند.

وی با تاکید بر جایگاه انسان در عالم خلقت عنوان کرد: از آن جایی که خداوند انسان را به عنوان گل سرسبد خلقت نام برده است عملکرد او چه مثبت و چه منفی بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یکی از ویژگی های آخر الزمان را پیروی از هوای نفس دانست و گفت: متاسفانه در آخر الزمان آنقدر که افراد به فکر غذای جسم و مادیات هستند به فکر معنویات نیستند و فکر مشغولی آنها فقط درگیر هوای نفس است.

وی یادآور شد: پرستش های غیر از خداوند خیلی خطرناک نیست، خطرناک ترین نوع پرستش که با آن مواجه هستیم پرستش هوای نفس است که زندگی انسان را نابود می کند.

آیت الله طه محمدی ادامه داد: رزل ترین و خطرناک ترین معبودی که بشر آن را عبادت می کند هوای نفس خودش است چرا که اگر کنترل نشود هیچ گاه سیرایی ندارد.

وی حضرت یوسف را الگویی برای مبارزه با نفس معرفی کرد و اظهار داشت: حضرت یوسف با وجود جایگاه و زیبایی که داشت اما در مقابل وسوسه های شیطان و فریب ملکه مصر سر خم نکرد و از هوای نفس خود پیروی نکرد.

وی افزود: کنترل غریزه جنسی در این شرایط کار آسانی نیست اما این پیامبر الهی چنان قدرتی داشته است که توانست از این امتحان الهی سربلند بیرون بیاید./۹۷۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات