۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۷۹۹۹۰
حجت الاسلام سعدی:

معادلات داخلی نباید با اخم کدخدا دستخوش تغییر قرار گیرد

رییس دانشکده الهیات معارف اسلامی و ارشاد دانشگاه امام صادق(ع) با تاکید بر اینکه معادلات داخلی کشور نباید با اخم کد خدا دستخوش تغییر قرار گیرد، گفت: جریان حق بن بست ندارد و این وعده الهی است که طاغوت با جریان حق نابود می‌شود.
سعدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعدی رییس دانشکده الهیات معارف اسلامی و ارشاد دانشگاه امام صادق(ع)، شب گذشته در سلسله جلسات درس اخلاق که در مسجد همین دانشگاه برگزار شد، گفت: قیام امام حسین(ع) ادای تکلیف الهی بود.

وی افزود: نصرت الهی براساس آیات قرآن کریم از آن کسانی می‌شود که در خط ولایت قرار داشته باشند و امام حسین(ع) نیز با اعتماد به همین وعده الهی علیه باطل قیام کردند و واقعه عاشورا را رقم زدند.

حجت الاسلام سعدی با بیان اینکه نصرت الهی در درون نقشه باطل قرار دارد تا سستی باطل مشخص شود، ابراز کرد: دشمنان در عین حالی که برای جریان حق مکر می‌کنند و نقشه می‌ریزند نمی‌دانند که در اصل برای خودشان نقشه می‌کشند و خداوند مکر آنان را به خودشان بر می‌گرداند و درک این کلام برای دشمنان بسیار دشوار است و تنها کسانی می‌توانند این مهم را بفهمند که اهل بصیرت و تدبر در آیات قرآن کریم باشند.

رییس دانشکده الهیات معارف اسلامی و ارشاد دانشگاه امام صادق(ع) با استناد به کلام الهی مبنی براینکه گرچه مکر دشمن و شیطان بزرگ است اما مکر آنان در برابر جریان حق ضعیف خواهد بود، اظهار داشت: خداوند وعده داده که ما شکسته شدن طاغوت را با جریان حق نشان می‌دهیم.

وی افزود: عاشورا بیانگر خرد شدن استخوان‌های طاغوت و پیروزی جریان حق بود؛ امروز ما نباید با اخم کدخدا معادلات داخلی خودمان را تغییر دهیم و مکر دشمنان نباید مانع حرکت جریان حق و انقلاب شود چرا که جریان حق بن بست ندارد.

حجت الاسلام سعدی با تاکید بر اینکه جریان حق نباید از اجماع طاغوت هراسی به دل راه دهد، عنوان کرد: وعده خداوند این است که کید دشمن به جریان حق ضرری نمی‌رساند خداوند می‌فرماید: ما کید دشمنان را در تاریکی و ظلمات قرار می‌دهیم تا با دست خودشان نابودشان کنیم.

رییس دانشکده الهیات معارف اسلامی و ارشاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه در دل مکر کافر مکر الهی قرار دارد و این پیروزی جریان حق است، گفت: باطل چیزی نیست که بخواهد در برابر حق اظهار وجود کند براساس آیات قرآن کریم فرعون نقشه کشید تا حضرت موسی(ع) را نابود کند در حالی که خداوند مکر او را طوری قرار داد که حضرت موسی(ع) در قصر او بزرگ شد.

وی افزود: بنابراین اگر جریان حق بخواهد پیروز شود نباید از موسی جدا شود و از عربده باطل احساس شکست کند.

حجت الاسلام سعدی با بیان اینکه امام حسین(ع) وارث همه انبیای الهی است، خاطرنشان کرد: در روز عاشورا دشمنان همه کیدشان را به میدان آوردند تا نور حق را خاموش کنند اما خداوند کید آنان را به خودشان برگرداند و باطل را تا ابد مفتضح شد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات