۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۵۸۰۰۰۸

پیش‌بینی عزاداری ۳۸۰۰ هیأت مذهبی در حرم رضوی همزمان با ماه محرم و صفر

مسؤول دفتر امور هیأت‌های مذهبی آستان قدس رضوی از پیش‌بینی صدور مجوز برای عزاداری ۳ هزار و ۸۰۰ هیئت مذهبی در حرم مطهر رضوی همزمان با ماه‌های محرم و صفر خبر داد.
هیأت های مذهبی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمد بهرمند، مسئول دفتر امور هیئت‌های مذهبی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در دهه اول محرم 280 مجوز عزاداری در حرم رضوی صادر شده است، گفت: به طور سالیانه از ابتدای محرم تا انتهای ماه صفر 3 هزار و 800 هیئت مذهبی برای عزاداری در حرم رضوی مجوز دریافت می‌کنند، آمار مراجعات به دفتر امور هیئتهای مذهبی آستان قدس رضوی از ابتدای محرم عموما از 100 مورد آغاز شده و در روزهای دهه آخر صفر به هزار مورد در روز می‌رسد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال نیز برای 3 هزار و 800 هیئت مذهبی برای عزاداری در حرم مطهر مجوز صادر شود، خاطرنشان کرد: طبق برنامهریزی‌های ابلاغی از سوی معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از ابتدای امسال به هیئت‌هایی که مجوز دریافت کردند، 3 دعوت نامه مهمانسرای حضرت دریافت می‌کنند.

مسؤول دفتر امور هیأت‌های مذهبی آستان قدس رضوی با بیان اینکه سال گذشته 3 هزار 852 مجوز عزاداری در حرم رضوی برای هیئت های مذهبی صادر شده است، افزود: در دهه آخر صفر به هر یک از هیئت‌هایی که مجوز عزاداری در حرم رضوی دارند، یک کیسه برنج و یک بسته نمک به عنوان تبرک اهدا می‌شود.

بهرمند با بیان اینکه تاکنون 6 هزار و 100 هیئت مذهبی از سراسر کشور در دفتر امور هیئت‌های مذهبی آستان قدس رضوی ثبت نام کرده‌اند، افزود: در ابتدای ماه محرم از 2 هزار هیئت مذهبی ارزیابی شده 300 هئیت پرچم عزاداری حسینی متبرک آستان قدس رضوی را دریافت کردند. هئیت‌های عزاداری که مجوز سازمان تبلیغات داشته باشند، 3 سال متوالی در حرم مطهر رضوی عزاداری کرده باشند و تاکنون پرچم دریافت نکرده باشند حائز شرایط دریافت پرچم عزاداری متبرک آستان قدس رضوی هستند./934/د103/ب1

ارسال نظرات