۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۸۰۰۴۱
تحلیلگر مسائل بین الملل:

سخنان رییس جمهور در سازمان ملل نشان دهنده قدرت ایران بود

هانی زاده با اشاره به اینکه سخنان آقای روحانی نشان دهنده قدرت حق جمهوری اسلامی است، گفت: آمریکا خود را نماینده حق قدرت می داند و جمهوری اسلامی نماینده قدرت حق است و ترامپ قصد آن داشت تا کشورهای منطقه را با ادبیات پرخاشگرانه خود، دچار وحشت کند.
هانی زاده

حسن هاني زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سخنراني رؤسای ایران و آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل خاطرنشان کرد: جامعه جهانی همچنان دوقطبی است؛ ترامپ با بکارگیری ادبیات پرخاشگرانه که نشان از فرهنگ کابویی آمریکا دارد، تلاش کرد تا بگوید آمریکا با بهره گیری از هژمونی نظامی به دنبال زیر سطله قرار دادن جامعه جهانی است.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه ترامپ، خود را نماینده حق قدرت قلمداد می کند، افزود: ترامپ وانمود می کند چون آمریکا دارای قدرت برتر نظامی در جهان است پس توانایی تحمیل اراده اش را بر جهان دارد حال آنکه رییس جمهور ایران با سخنرانی معقول و منطقی نه تنها از حق ایران بلکه از حق کشورهای منطقه دفاع کرد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز، تروریسم، وجود زاردخانه هسته ای رژیم صهیونیستی، حمایت برخی کشورهای منطقه و جهان از گروه های تروریستی، حق ایران در استفاده از توافق نامه هسته ای و ضرورت همکاری جامعه جهانی برای ایجاد فضایی برای تعامل دلپذیر را محور سخنرانی های رییس جمهور ایران برشمرد.

هانی زاده با اشاره به اینکه سخنان آقای روحانی نشان دهنده قدرت حق جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: آمریکا خود را نماینده حق قدرت می داند و جمهوری اسلامی نماینده قدرت حق است و ترامپ قصد آن داشت تا کشورهای منطقه را با ادبیات پرخاشگرانه خود، دچار وحشت کند.

وی با بیان اینکه تروریسم امنیت کشورهای منطقه را تهدید می کند، گفت: سخنرانی آقای روحانی یک آرامش نسبی در جامعه جهانی ایجاد کرد آن هم در زمانی که جامعه جهانی از ادبیات تهاجمی و پرخاشگرایانه آمریکا هراس دارد./9456/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات