۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۵۸۰۰۴۴
امام جمعه بجنورد:

علم‌آموزی و عمل به آموخته‌ها رسالت اصلی طلاب است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه جامعه ما به علم نافع و عالم با عمل نیاز دارد، گفت: علم‌آموزی، عمل به آموخته‌ها و آموزش علم به دیگران سه رسالت اصلی طلاب و حوزویان است.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان، با بیان اینکه جامعه ما به علم نافع و عالم با عمل نیاز دارد، گفت: علم‌آموزی، عمل به آموخته‌ها و آموزش علم به دیگران سه رسالت اصلی طلاب و حوزویان است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: طلاب باید علم دین را آموخته و برای خدمت به مردم همت کنند و راهنمای آن‌ها باشند.

وی با اشاره به مراحل سه‌گانه طلبگی، افزود: آموختن علم، عمل به علم و آموزش و انتقال علم به دیگران سه مرحله فعالیت طلبگی و حوزوی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: کسی که علمی را می‌آموزد باید به علم خود عمل کرده و آن را به دیگران هم بیاموزد و این‌گونه می‌شود که خداوند در گران‌بهایی را به وی عطا کرده و در آسمان‌ها از او به عظمت یاد می‌شود.

وی ادامه داد: در روایت داریم اگر کسی علمش زیاد است ولی خودش از علم خویش استفاده نمی‌کند دیگران از علم او بهره می‌گیرند همانند فتیله چراغ است که به چراغ نور می‌دهد اما خودش درنهایت می‌سوزد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: عالم با عمل همانند چشمه در ابتدای یک روستا است که هم اهل روستا از برکت چشمه استفاده می‌کنند و هم کسانی که می‌خواهند به روستاهای دیگر بروند از آب آن چشمه می‌نوشند.

وی با بیان اینکه جامعه ما ابوالعلم تنها نمی‌خواهد زیرا ابوالعلم های زیادی داریم بلکه ابوالعمل نیاز داریم، تصریح کرد: ابوالعلم صرف همان ابوجهل است و مثال امروزی آن هم دانشمندان آمریکایی هستند که موشک می‌سازند اما آن را بر سر مردم بی‌گناه می‌ریزند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات