۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۵۸۰۰۷۵
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

ائمه اطهار واسطه‌های فیض عالم هستی هستند

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر الگوبرداری و تبعیت از سبک و سیره امامان معصوم در زندگی فردی و اجتماعی، گفت: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) واسطه‌های فیض در عالم هستی محسوب می‌شوند.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در مراسم بزرگداشت دهه دوم محرم، اظهار کرد: خداوند به‌عنوان دادرس عظیم، در عالم هستی واسطه‌هایی دارد.

وی با بیان اینکه واسطه فیض در عالم هستی پیامبر و عترت هستند، بر الگوبرداری و تبعیت از سبک و سیره امامان معصوم در زندگی فردی و اجتماعی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم: «أَنْتُمْ نُورُ الْأَخْیارِ وَ هُدَاةُ الْأَبْرَارِ وَ حُجَجُ الْجَبَّارِ بِکمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِکمْ یخْتِمُ [اللَّهُ] وَ بِکمْ ینَزِّلُ الْغَیثَ؛ شما نور خوبان و هادیان نیکان و حجّت‌های خدای جبّارید، خدا با شما آغاز کرد و با شما ختم می‌کند و به خاطر شما باران فرو می‌ریزد.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت عطوفت و مهربانی والدین برای تربیت دینی فرزندان، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «لاَ تَضْرِبُوا أَطْفَالَکمْ عَلَی بُکائِهِمْ فَإِنَّ بُکاءَهُمْ أَرْبَعَةَ أَشْهُرٍ شَهَادَةُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ وَ أَرْبَعَةَ أَشْهُرٍ اَلصَّلاَةُ عَلَی اَلنَّبِی صَلَّی اَللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ أَرْبَعَةَ أَشْهُرٍ اَلدُّعَاءُ لِوَالِدَیهِ».

استاد درس اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام در این حدیث تأکید می‌کنند کودکانتان را به خاطر گریه کردن نزنید، زیرا گریه آن‌ها در چهار ماه اوّل شهادت به توحید است و این‌که معبودی مگر خداوند یگانه نیست، چهار ماه دوّم صلوات بر نبی اکرم (ص) بوده و چهار ماه بعد دعا برای پدر و مادرش است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: گریه نوزاد در چهار ماه نخست باور به ربوبیت خداوند است، زیرا برای رفع نیاز فقط توان گریه دارد که سرعت اجابت این نیاز، باور به وحدانیت و ربوبیت را تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: سرعت اجابت نیاز و خواسته کودک از سوی والدین، مایه تثبیت ولایت در کودک می‌شود، به‌گونه‌ای که اگر والدین صمیمی و پرمهر باشند اعمال و رفتار آن‌ها سبب تثبیت این وحدانیت و ولایت در کودک می‌شود./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات