۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۵۸۰۰۸۱

کارگاه آموزشی «آسیب های فضای مجازی» برگزار شد

کارگاه آموزشی «آسیب های فضای مجازی» با حضور طلاب مدارس علمیه حضرت امیرالمؤمنین و سالار شهیدان تبریز برگزار شد.
کارگاه آموزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید اصلی، امروز در کارگاه آموزشی «آسیب های فضای مجازی» که با حضور طلاب مدارس علمیه حضرت امیرالمؤمنین و سالار شهیدان تبریز برگزار شد، اظهار داشت: فضای مجازی همواره به عنوان فرصت و هم تهدید مطرح بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سایت‌های اینترنتی، شبکه های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی مانند بسیاری از پدیده های دیگر دارای پیامدهای مثبت و منفی می است که با برنامه ریزی و ارتقای سطح آگاهی عمومی می توان از آثار و دستاوردهای مثبت آن بهره گرفت و پیامدهای منفی را به حداقل رساند.

حجت الاسلام سید اصلی ادامه داد: فضای مجازی که امروزه در جوامع به معنای ایجاد بستر ارتباطات با سراسر دنیا مطرح است؛ دارای فواید و مضرات فراوانی است که باید با شناخت کافی و لازم بتوان از بستر موجود برای ترویج و تبلیغ معارف اسلامی و آموزه های مکتب تشیع بهره‌مند شویم.

مدیر آمار و بررسی حوزه علمیه تبریز افزود: از جمله فواید بهره‌مندی از فضای مجازی می‌توان به دسترسی آسان به اطلاعات، تجارت اینترنتی، کسب و کارهای جدید، تحقیق و پژوهش سریع، آموزش و ... اشاره کرد که البته باید تمامی این فعالیت‌ها با نظارت و مدیریت همراه باشد.

وی ادامه داد: بهره مندی از فضاهای مجازی اگر با آموزش و فرهنگ متناسب در جوامع رایج نشود، مضرات زیادی به دنبال خواهد داشت، که مهم‌ترین آن مدیریت افکار و اذهان عمومی از سوی صاحبان اصلی سایت‌ها، بازی‌ها، کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی است.

حجت الاسلام سید اصلی با بیان این‌که حریم خصوصی در فضای مجازی معنایی ندارد، افزود: هویت افراد در فضای سایبری نامعلوم است، از سوی دیگر مدیران و صاحبان چنین شبکه‌هایی دسترسی آسان به اطلاعات و داده‌های موجود در دستگاه‌های متصل به اینترنت را دارا هستند، بنابر این باید در استفاده از این فرصت نهایت دقت نیز صورت گیرد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات