۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۵۸۰۱۱۱
حجت الاسلام شاه جعفری:

روحانیان پرچمداران دوران دفاع مقدس بودند

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه روحانیان طلایه داران انقلاب اسلامی و پرچمداران دوران دفاع مقدس هستند، گفت: بیشترین آمار شهدای اقشار در دوران هشت سال دفاع مقدس مربوط به جامعه روحانیت می‌شود.
حجت‌الاسلام غلامرضا شاه جعفری، معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران

حجت الاسلام شاه جعفری معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره نقش روحانیت در دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع مقدس در حقیقت یک جنگ جهانی بود.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس همه دنیا در مقابل انقلابی نوپا و نظامی که تازه شکل گرفته بود صف‌آرایی کردند، برای اولین بار دو ابرقدرت شرق و غرب جهان در دوران دفاع مقدس و برای نابودی یک نظام نوپا با هم متحد شدند نظامی که شعارش استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.

حجت الاسلام شاه جعفری در ادامه بیان داشت: همانگونه که طلایه‌داران انقلاب اسلامی ایران روحانیت بودند، در زندان‌های مخوف رژیم سابق نیز بسیاری از روحانیون مورد اذیت و آزار و شکنجه قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران در ادامه با بیان اینکه روحانیون در دوران دفاع مقدس نیز خوش درخشیدند، ابراز کرد: در میان اقشار مختلفی که در دفاع مقدس شرکت داشتند بیشترین آمار شهدا اختصاص به قشر روحانیت دارد، در حقیقت مردم پشت سر روحانیونی که در این میدان حضور پیدا کردند و به شهادت رسیدند، حرکت کردند و سرانجام انقلاب پیروز و نظام اسلامی حفظ شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا حضور روحانیون در جنگ کمتر بین مردم مطرح شده است؟ گفت: اینکه چرا تا به حال به این موضوع پرداخته نشده دلایل مختلفی دارد، شاید یکی از دلایل این باشد که رزمندگان روحانی به دلیل خلوص نیتی که داشتند هرگز نمی‌خواستند و دوست نداشتند که حضور آنها در جبهه نامی برده شود و درباره آن صحبتی شود، آنها می‌دانستند خلوص نیت همه کارها را پیش خواهد برد و هرگز در پی توجه و تحسین دیگران نبودند.

حجت الاسلام شاه جعفری با بیان اینکه روحانیت قشری همیشه مظلوم و همواره مورد تهاجم دشمنان واقع شده و می‌شود، اظهار داشت: اما با این حال روحانیت معزز همچنان پای انقلاب ایستاده‌اند و تا آخرین قطره خون خود را در راه انقلاب و اسلام خواهند داد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: سختیهای جنگ، فشار جدی تهاجم فرهنگی و مشکلات اقتصادی که امروز مردم از آن رنج می‌برند از آن جهت که برای خدا و در راه اعتلای اسلام است، شیرین است، خداوند متعال می‌بیند که مردم ایران خالصانه در میدان نبرد و پای شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی ایستادند و زیر بار ظلم و ذلت نمی‌روند، این سختیها و فشارها قلب انسان را جلا می‌دهد انسان را نورانی و آماده برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) می‌کند./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات