۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۵۸۰۱۴۱
حجت الاسلام صابري اراكي:

راهكارهاي عبور از مشكلات در منابر مطرح شود

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه امروز به جاي مطرح كردن برخي موضوعاتي كه نبايد در منبر مطرح شود بايد راهكارهاي عبور از مشكلات را مطرح كرد تا منبر سازنده باشد، گفت: منبر انتقادي سبب شادي اتاق فكر دشمن مي شود.
حجت الاسلام محمد حسين صابري اراكي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدحسين صابري اراكي چهارشنبه شنبه شب در مراسم عزاداري هيات حضرت ابوالفضل(ع) مسجد اميرالمومنين(ع) با اشاره به مطرح شدن حجاب اجباري در جامعه، گفت: امروز بعد از حجاب اجباري موضوع بي حجابي اختياري و اجباري را مطرح مي كنند.

وي افزود: امروز كساني كه موضوع بي حجابي اختياري و اجباري را مطرح مي كنند در برابر مصوبه پارلمان فرانسه براي اخراج بانوان محجبه از محل كار خود در دانشگاه ها و ادارات و سازمانها سكوت كرده اند.

به گفته وي، امروز دشمن حجاب را كه گلوگاه و سد راه بي بندباري، بي عفتي، بي شرمي، بي غيرتي، اهانت، فساد و فحشا است را نشانه گرفته است.

حجت الاسلام صابري اراكي با اشاره به اين فرمايش اميرمومنان(ع) كه ريشه و اساس هر خيري عفت و پاكدامني است، اظهار داشت: همانگونه كه نخستن گام در التزام عملي دين نماز است، نخستين گام در التزام عملي حجاب نيز عفت است و حجاب عمل به عفت است و هر زن و مردي كه حجاب داشته باشند اهل عفت هستند.

وي با بيان اينكه پوشش هم براي بانوان و هم براي آقايان است، ادامه داد: حجاب ظاهري و باطني و عفت ظاهري و باطني، هم براي زن و هم براي مرد است و مومنان حجاب باطني و ظاهري و عفت باطني و ظاهري را با هم دارند، از اين رو واژه حجاب  با معاني گوناگون و مختلف در چندين جاي قرآن تكرار شده است.

به گفته وي پيش از اين ساپورت براي زنانه بود، امروز ساپورت مردانه نيز به آن اضافه شده است و جوانها امروز از لباس تنگ و يا لباسهاي پاره كه فرهنگ غربي است استقبال مي كنند.

حجت الاسلام صابري اراكي گفت: مردان مانند بانوان بايد پوشش اسلامي داشته باشند و اگر امروز برخي از مردان پوشش اسلامي ندارند براي اين است كه تحت تأثير تحريف ها و تعريف هاي غرب قرارگرفته و اصالت مذهبي و ديني و ملي خود را از دست داده اند.

استاد حوزه علميه قم حجاب را عامل پيشگيري از گناه دانست و با بيان اينكه حجاب يكي از راه هاي عفت است، عنوان كرد: اگر رهبر معظم انقلاب در سخنراني ها و مواعظ خود به سبك زندگي اسلامي تأكيد مي كنند براي اين است كه سبك زندگي اسلامي ما در حال تغيير است.

وي با بيان اينكه عفت و پاكدامني راه علاج شهوت است و كنترل شهوت در حجاب و عفاف است، اظهار داشت: اشتباهي‌كه ابتداي انقلاب انجام شد اين بود كه حجاب قرآني را به عنوان حجاب برترمعرفي نكرديم.  

حجت الاسلام صابري اراكي در ادامه به آثار و دستاوردهاي حجاب از ديدگاه قرآن نيز اشاره و عنوان كرد: خداوند در قرآن، پاكيزگي، مصونيت زنان در برابر مزاحمين، جلوگيري از طمع ورزي و بيماري روحي، پاكيزگي قلبي و دروني، حفظ كرامت و شخصيت زن، تقويت بنيان خانواده، متانت و وقار و آزادگي زن، ايجاد رغبت به ازدواج، ممانعت از تبديل زن به كالا و ابزار شهوت راني را از جمله آثار و دستاوردهاي حجاب اعلام كرده است.

وي همچنين، تقويت بنيان خانواده، صيانت جامعه از مفاسد اجتماعي، آرامش روحي خانواده، تمركز فكري براي فعاليت هاي علمي و افزايش بهره وري را از ديگر آثار و دستاوردهاي حجاب نام برد.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه خطبا و سخنران ها در منابر نبايد هر موضوعي را مطرح كنند، گفت: خطبا و سخنرانان بايد مراقب باشند برخي از موضوعاتي كه در منبر مطرح مي كنند ممكن است حرف دشمن باشد و خواسته و ناخواسته بلندگوي دشمن شوند.

حجت الاسلام صابري اراكي همچنين با اشاره به اينكه امروز به جاي مطرح كردن برخي موضوعاتي كه نبايد در منابر مطرح شود بايد راهكارهاي عبور از مشكلات را مطرح كرد تا منابر سازنده باشد، گفت: منبر انتقادي سبب شادي اتاق فكر دشمن مي شود.

به گفته وي، حجاب ترمز بي غيرتي و بي عفتي و بي حيايي و بي شرمي است و دشمن نيز با مطرح كردن حجاب اختياري، حجاب و سياست و نظام را هدف قرار گرفته است./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات