۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۸۰۱۴۷
حجت الاسلام صديقي:

علي ابن باقر تداوم بخش انديشه عاشورايي در ايران بود

عضو هيات امناي مشهد اردهال كاشان گفت: امامزاده علي ابن امام محمد الباقر(ع) تداوم بخش انديشه عاشورايي حسين بن علي(ع) در ايران اسلامي بود.
حجت الاسلام ماشاالله صديقي

حجت الاسلام ماشاءالله صديقي در آستانه برگزاري مراسم سنتي مذهبي قاليشويان مشهد اردهال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، گفت: ابعاد عرفاني حماسي نهضت علي بن باقر(ع) احياگر فرهنگ عزت و اقتدار و روح تسليم ناپذيري ايشان و يارانش در ميدان جهاد و شهادت است‌.

وي با اشاره به اينكه تبيين انديشه اسلامي و مبارزه با جهل و جهالت گرايي و بصيرت افزايي فلسفه هجرت و شهادت امامزاده علي ابن امام محمد باقر(ع) را رقم زد، افزود: دفاع و حمايت ولايت مداران مردم فين كاشان و خاوه تا مرز شهادت، تاييدي بر عشق به خاندان عصمت و طهارت در ضمير مردم اين سرزمين است.

عضو هيات امناي مشهد اردهال كاشان گفت: حماسه اردهال همانند حماسه کربلا مصون از تحريف و شبهه از نظر عنوان و محتوا نمانده است و خود آسيب هاي جدي را براي ماهيت اين سنت ماندگار به دنبال خواهد داشت.

به گفته وي استفاده از عنوان ‹‹ستاد مراسم سنتي مذهبي قاليشويان اردهال›› و حذف کلمه ‹‹فين›› بيانگر اين است که که عنوان ‹‹ستاد مراسم سنتي مذهبي قاليشويان فين›› صرفا کاربرد داخلي براي منطقه فين را دارد، چنانچه مي دانيم با سوء تدبير با همان عنوان نيز به ثبت جهاني رسيده است و  از نظر محتوا هم بحث دعوت از علي بن باقر(ع) مصادره شده است و با انتشار تذکره در مراجعه مردم فين به امام سجاد(ع) و دعوت از برادر امام باقر(ع) اصل دعوت نيز تحريف شده است.

حجت الاسلام صديقي گفت: دشمن ستيزي علي بن باقر(ع) در قالب پژوهش ها و همايش هاي علمي و فرهنگي به ويژه در ايام مراسم سنتي مذهبي قاليشويان بهترين رويکردي است که بايد در رأس امور قرار گيرد.

عضو هيات امناي مشهد اردهال كاشان همچنين کتاب ترکيب بند اردهال را سند ماندگار علي بن باقر(ع) دانست و رسيدگي به امور زائران آن حضرت و همچنين فراهم کردن امکانات رفاهي زائران آستان مقدس اين امامزاده واجب التعظيم را از مسؤولان خواستار شد./1307/ت303/ب1

ارسال نظرات