۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۸۰۲۴۵
حجت الاسلام صابري اراكي:

بهاي بهشت در قيامت مخالفت با هواي نفس است

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه بهاي بهشت در قيامت مخالفت با هواي نفس است، گفت: قهرمان و پهلوان كسي است كه با هواي نفس خود مبارزه كند.
حجت الاسلام محمد حسين صابري اراكي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدحسين صابري اراكي پنجشنبه شب در مراسم عزاداري هيات حضرت ابوالفضل(ع) مسجد اميرالمومنين(ع) با اشاره به حادثه تروريستي اهواز و شهادت محمد طاها كودك چهارساله، گفت: اين حركت جنايتكارانه تروريست ها در اهواز نشان داد دشمن به دشمني خود با جمهوري اسلامي ايران ادامه داده و دست از دشمني خودش بر نداشته است.

وي افزود: امروز دشمنان اسلام در كشورهاي اسلامي عراق و يمن و سوريه و لبنان و فلسطين دست به جنايت مي زنند و كودكان مظلوم و بي گناه اين كشورها را به شهادت مي رسانند.

حجت الاسلام صابري اراكي ادامه داد: جنگ و خونريزي در هر كشوري اعم از مسلمان و مسيحي پذيرفتني نيست، چرا كه انسان خلق نشده است كه حمام خون راه انداخته و جوي خون جاري كند و نسل كشي كند.

وي از ‹‹هواي نفس›› به عنوان سقوط و از ‹‹من›› به عنوان نفس نام برد و اظهار داشت: شروع و آغاز هواي نفس در انسان از منيت است، وقتي همه چيز انسان من شد، خانه من و قدرت من و عنوان من، انسان را به لبه پرتگاه نابودي مي كشاند.

استاد حوزه علميه قم گفت: مستكبران و ديكتاتوران و ظالمان همه نفس پرست بودند در حاليكه اسلام نفس پرستي را منع و تشويق به مبارزه با هواي نفس كرده است و كسي كه خود را بشناسد خدا را شناخته است و هواي نفس خودش را كنترل خواهد كرد.

به گفته وي، كسي كه هواي نفس خود را كنترل كند از ملائكه هم بالاتر خواهد رفت اما اگر هواي نفس خود را كنترل نكند، بنده و برده هواي نفس خود خواهد شد و به دره نابودي سقوط خواهد كرد.

حجت الاسلام صابري اراكي گفت: بهشت را به بها مي دهند و به بهانه نمي دهند و بهاي بهشت در قيامت مخالفت با هواي نفس است، اما شيطان انسان را در همه حال فريب مي دهد تا انسان را از بهشت دور كند.

وي تبعيت از هواي نفس را سقوط انسان به پايين ترين درجه انسانيت خواند و افزود: مرگ باوري بهترين شيوه و راهكار براي مقابله با هواي نفس است و شيطان را فراري مي دهد.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه شيطان و هواي نفس همواره در کمين افراد است، اظهار داشت: با تقويت عوامل معنوي و ارتقاي ايمان و تقوا مي توان هواي نفس را كنترل و بر هواي نفس خود غلبه كرد.

حجت الاسلام صابري اراكي با اشاره به اينكه بايد مراقب باشيم ما بيش از ديگران در معرض خطر و فريب شيطان قرار داريم گفت: شيطان دشمني است که همواره در کمين ما است و لحظه اي از ما غافل نمي شود، از اين رو تنها چيزي كه انسان را از شر شيطان نجات خواهد داد بصيرت است./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات