۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۸۰۲۴۸

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری آیین شعرخوانی فصل حماسه در کتابخانه عمومی شهید رجایی اهواز، کتابخانه های عمومی پاسدار و حافظ ارزش های اسلامی و ایران اسلامی، معرفی کتاب ‌های طرح کتابخوان مهرماه ۹۷ و غبارروبی مزار شهدای صائبین مندائی چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیین شعرخوانی فصل حماسه به مناسبت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای ۳۱ شهریور دفاع مقدس سال ۵۹ و شهدای حادثه تروریستی اخیر اهواز برگزار شد.

آیین شعرخوانی «فصل حماسه» با حضور سردار محمد علی پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان؛ حجت الاسلام طباطبایی، مدیرکل حوزه هنری خوزستان؛ وحید کیانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان؛ حسین صفری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی اهواز؛ شعرا و مردم شهیدپرور شهرستان اهواز در محل باغ کتابخانه عمومی شهید رجایی اهواز برگزار شد.

کتابخانه های عمومی پاسدار و حافظ ارزش های اسلامی و ایران اسلامی

حسین صفری، ریس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اهواز در آیین شعرخوانی فصل حماسه، ضمن تسلیت شهادت جمعی از همشهریان در حادثه تروریستی اهواز عنوان داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره همه شهیدان این مرز و بوم  از ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تا ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ به ما درس ایثار، مقاومت و بصیرت داد که در مسیر حقانیت و دفاع از حق باید ایستادگی کرد و این ایستادگی به پیروزی محور اسلام و قرآن و حق منجر خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این برنامه را پاسداشت و قدرشناسی از شهیدان دانست و اظهار داشت: همواره تاریخ مدیون  جانفشانی های  شهدا بوده و هست به همین جهت در هفته دفاع مقدس و در شامگاه ترور و شهادت جمعی از همشهریان برای پاسداشت این عزیزان برگزار کردیم.

صفری اضافه کرد: کتابخانه های عمومی پاسدار و حافظ ارزش های اسلامی و ایران اسلامی است و قطعا کتابخانه های عمومی در این مسیر با همراهی دستگاه های فرهنگی، شعرا، اساتید دانشگاه بصورت مستمر ویژه برنامه های خوبی را برگزار خواهیم کرد.

محمد علی پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خوزستان در این مراسم گفت: استان خوزستان معدنی از ظرفیت های نیروی انسانی است، انسان های که در زمینه ها علمی، ادبی، تاریخی، صنعتی توانایی ها خاص دارند. در سطوح فرماندهی در هشت سال دفاع مقدس و مقاومت ها خوزستانی ها در چهل روزه خرمشهر، حمیدیه و سوسنگرد و حوادث بمباران در دزفول، اندیمشک، بهبهان و مسجد سلیمان زبانزد بود و هست. حوادث انسان ها را می سازد به همین دلیل مقاومت در خوزستان نهادینه شده و به ظفر و پیروزی ختم می شود.

وی چند عامل مهم که باعث حرکت های کور علیه مقاومت در ایران و خوزستان توسط استکبار می شود برشمرد و افزود: منافع  استکبار جهانی از روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید در همه ابعاد از بین رفت. با ایجاد سلطه از نیل تا فرات به دنبال خرابکاری در کشورهای غرب آسیا و کسب منافع از این کشورها بودند.

علی پور گفت: حرکت های کور و مذبوهانه در کشورهای عراق، یمن، سوریه و کشورهای اسلامی به ویژه ایران اسلامی برای این است که این منافع از دست رفته مجددا به این مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اضافه کرد: سلطه گران و غارتگران برگردد که به هیچ وجه به آن دست نخواهند یافت.

معرفی کتاب ‌های طرح کتابخوان مهرماه ۹۷

کتاب‌ های «توجیه المسائل کربلا»، «کتابچه فروتن آشپزی»، «لالا لالا عروسک جان» و «موریس و کتاب‌های پرنده» به عنوان آثار ارائه شده در طرح کتابخوان مهر ماه، معرفی شد.

طرح کتابخوان مهر ماه با معرفی کتاب ‌های «توجیه المسائل کربلا» نوشته سید علی اصغر علوی، «کتابچه فروتن آشپزی» نوشته مینو امیرقاسمی، «لالا لالا عروسک جان» سروده اسدالله شعبانی و «موریس و کتاب‌های پرنده» نوشته ویلیام جویس با ترجمه فرمهر منجزی، برای علاقه ‌مندان مطالعه و کتابخوانی معرفی شد.

غبارروبی مزار شهدای صائبین مندائی

همزمان با هفته دفاع مقدس مزار شهدای صائبین مندائی استان با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان و تعدادی از اعضای شورای شهر و خانواده های این شهدا غبار روبی شد.

لازم به ذکر است، مندائیان استان در جنگ تحمیلی، ناجی زهرونی، یاسین زهرونی، ناعم بهمنی، امین جیزان و منصور عباده اهوازی را تقدیم کردند ضمن اینکه برخوردار از ۶ جانباز و آزاده دفاع مقدس هستند./۹۴۵۶/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات