۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۸۰۲۵۲
استاد حوزه علمیه:

اقرار به توحید و ولایت تنها به حرف نیست

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی گفت: ولایت یعنی کشتن نفس به تبعیت از ولایت و توحید؛ اقرار به توحید و ولایت تنها به حرف نیست و باید اطاعت داشته باشیم.
آیت الله تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تقوایی استاد حوزه علمیه در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد باب الحوائج لویزان برگزار شد، گفت: تائید وجودی مومن از عقل اوست و عقل مومن از نور خداست.

وی افزود: یکی از ارکان انسان، نور است و عقل مومن از نور الهی دستور می‌گیرد اما عقل کافر که از هوای نفس و تبایع اربعه تبعیت می‌کند، به سوی خاموشی می‌رود.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: وقتی عقل انسان نورانی شد و به وجه الله توجه پیدا کرد محور زندگی برای او مشخص می‌شود و به اخلاص در توحید می‌رسد.

وی در ادامه بیان داشت: توحید خالص بدون ولایت اصلاً معنا ندارد؛ اخلاص وحدانیه یعنی سر خود را در مقابل ولی الله الاعظم فرود آوری و مانند شیطان نباشی که از فرمان خدا سرپیچی کرد و رانده شد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی اظهار داشت: برای اینکه ولایت داشته باشیم باید از زیر چتر ولایت انبیا و ائمه هدی(ع) خارج نشویم؛ ولایت یعنی کشتن نفس به تبعیت از ولایت و توحید؛ اقرار به توحید و ولایت تنها به حرف نیست و باید اطاعت داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: امروز وهابی‌ها اطاعت آمریکا و اسرائیل را می‌کنند؛ ما باید پشت سر خدا و تمام خوبان عالم باشیم، پشت سر نظام و ولایت باشیم؛ پیامبر اکرم(ص) با تمام عظمتی که داشت تکبر نداشت و از مشورت با دیگران بهره می‌برد.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: در مسیر سیر و سلوک باید از پرخوری دوری کرد؛ در این راه بسیار به روزه سفارش شده است؛ اگر انسان توان تحمل دارد حتی به یک یا دو وعده مختصر اکتفا کند و بیشتر به ورزش، کار، درس و بحث و فعالیت ذهنی و بدنی بپردازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روایات زیادی از ائمه(ع) برای سلامتی و تندرستی وارد شده است که با دنبال کردن آنها می‌توانیم به سلامت روح و تن دست پیدا کنیم و از بسیاری امراض در امان باشیم./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات